امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اظهارات استاندار در همایش شهرداران استان مرکزی

کد مطلب: 51403 | تاریخ ارسال: 14 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مسکن مهر یکی از افتخارات دولت نهم و دهم در خانه‌دار کردن قشر ضعیف جامعه و برقراری عدالت در مسکن‌دار شدن نسل جوان کشور است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان مرکزی با تاکید بر اینکه شهرداران باید با تمامی امکانات خود آماده جشن‌های دهه فجر و استقبال از بهار باشند، اظهار داشت: مدیریت شهری استان علاوه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر دهه مبارک فجر، باید با تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی و زیبا سازی شهر با آمادگی کامل به استقبال از مسافران نوروزی برود.

وی با اشاره به اجرای 937 پروژه عمرانی شهری در شهرهای استان و تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی شهرهای استان مرکزی، گفت: تجلی و تبلور خدمت‌رسانی به مردم در اجرای طرح‌های ارزشمند و ماندگار است و شهرداری‌ها باید ضمن اولویت‌بندی نیازهای شهروندان تا پایان سال طرح‌های اجرایی را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه دولت در قانون بودجه امسال اجازه فروش اموال و املاک بلا استفاده و هزینه کردن درآمد حاصله با مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد امور عمرانی شهرداران را داده است، افزود: این یک فرصت طلایی است که شهرداران باید از آن برای عمران و آبادانی شهر‌های خود استفاده کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شهرداران باید با تیز‌بینی توجه ویژه‌ای به زیباسازی شهری داشته باشند، همچنین رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، حفظ بناهای تاریخی و اماکن گردشگری و فراهم کردن رفاه شهروندان از دیگر مواردی است که شهرداران باید به آن توجه کنند.

وی گفت: شهرداری اراک با استفاده از این موقعیت و با فروش اموال بلااستفاده و با مشارکت بخش خصوصی عملیات پنج تقاطع غیر هم‌سطح شهری را آغاز کرده و برای سه تقاطع غیرهم‌سطح دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده است.

شعبانی‌فرد اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری در سیستم مدیریت شهری سبب استفاده مفید از امکانات و وقت خواهد شد که می‌طلبد شهرداران توجه ویژه‌ای به مکانیزه کردن امور شهری داشته باشند

وی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه را برای عملیاتی شدن تاسیسات زیربنایی عمومی مسکن مهر تاثیرگذار دانست و ادامه داد: مسکن مهر یکی از افتخارات دولت نهم و دهم در خانه‌دار کردن قشر ضعیف جامعه و برقراری عدالت در مسکن‌دار شدن نسل جوان کشور است که ادامه این حرکت نیازمند همکاری و همیاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نهاد اصلی اداره شهرها هستند، گفت: صنعت گردشگری یکی از ارکان درآمدزایی و اشتغال به‌شمار می‌رود که مدیران شهری باید از این موقعیت برای تکامل و توسعه شهری استفاده ببرند.

مجتبی رضوانی اظهار داشت: شهرداری‌ها می‌توانند در کنار برنامه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی و حفظ و توسعه کالبد شهری با استفاده از سرمایه‌های هدفمند در صنعت گردشگری به ارتقاء شهرها بپردازند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.