امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تعزیه یعنی واقعه کربلا….

کد مطلب: 51379 | تاریخ ارسال: 14 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعزیه با به تصویر کشیدن وقایع کربلا نقش مهمی در حفظ شعائر دینی دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حمید شاه‌آبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی تعزیه در اراک اظهار داشت: تعزیه ابزار مناسبی برای به تصویر کشیدن رویدادهای مختلف تاریخی مذهبی است و به خوبی می‌تواند وقایع کربلا را به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: تعزیه به خوبی می‌تواند در پاسداشت قیام امام حسین(ع) نقش آفرینی کرده و ابعاد مختلف قیام کربلا را نمایان سازد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش تعزیه ایران در معرفی قیام اباعبدالله الحسین(ع) به جهانیان را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: خاستگاه و ریشه و حافظ تعزیه، ایران است که باید به درستی از این هنر برای معرفی قیام اباعبدالله الحسین(ع) به جهانیان بهره گرفت.

شاه‌آبادی هنر تعزیه را نمادی از فرهنگ و سنت دینی ایران دانست و خاطر نشان ساخت: تعزیه به عنوان یکی از مردمی‌ترین رویدادهای مهم هنری به لحاظ ویژگی‌های منحصری چون معرفت، احساس و عاطفه، حماسه و رزم و اتصال به چشمه بیکران، طلایه‌دار بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی، تاریخی و سیاسی یعنی واقعه کربلاست.

مصطفی مشایخی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه هنر تعزیه به عنوان میراث معنوی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار داشت: تعزیه به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیام رسانی واقعه کربلا از قدمت و جایگاه والایی در استان مرکزی برخوردار است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.