امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بازدید آصفری از اداره استاندارد استان مرکزی

کد مطلب: 51373 | تاریخ ارسال: 14 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بازدید از اداره استاندارد استان مرکزی این اداره را به دلیل تایید کلاهای مورد استفاده در ایران، امانت‌دار مردم دانست که نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری در این بازدید که حدود دو ساعت به طول انجامید، از تمام قسمت‌ها و آزمایشگاه‌های اداره استاندارد بازدید و از نزدیک از روند آزمایش کیفی کالاهای مصرفی و صنعتی آشنا شد.

نماینده مرم اراک کمیجان و خنداب در حاشیه این بازدید گفت: استاندارد نیاز امروز جامعه است زیرا اگر بخواهیم بدون دغدغه از کالاهای صنعتی و مصرفی استفاده کنیم، بایستی از سلامت و کیفیت آنها مطلع باشیم که این وظیفه برعهده اداره استاندارد است.

وی از تلاش مجلس برای مستقل کردن این سازمان برای نظارت و تعیین استانداردهای مطلوب خبرداد و افزود: طرح استقلال اداره استاندارد در مجلس در حال اجرا است تا با تصویب آن، این اداره بتواند با استقلال کامل به تعیین استاندارد کالاهای مصرفی و صنعتی بپردازد.

آصفری با مهم خواندن رسالت اداره استاندارد گفت: اداره استاندارد رسالت مهمی برعهده دارد و تا زمانی که علم و فن‌آوری وجود دارد، اداره استاندارد بایستی به فعالیت و تلاش خود با جدیت ادامه دهد.

وی با انتقاد از بی‌کیفیتی برخی محصولات تولیدی در داخل کشور اظهار کرد: متاسفانه برخی تولیدکنندگان با تولید محصولات بی‌کیفیت و صادارت آن به بازارهای کشورهای منطقه، باعث از دست دادن آن بازار برای محصولات ایرانی می‌شوند که این خیانت به کشور و کاهش اشتغال است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در پایان با اشاره به افزایش حجم نظارت‌هایی که برعهده اداره استاندارد استان است، پیشنهاداتی را ارائه کرد و قول پیگیری مشکلات پیش‌روی این اداره را برای پیگیری در مجلس عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، سعید میرنظامی مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی هم گفت: اداره استاندارد از سال 1390 از وزارت صنعت معدن و تجارت جدا شد و تحت نظارت مستقیم نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت تا بصورت مستقل بر استاندارد بودن تولید کالاهای خوراکی و صنعتی نظارت کند.

وی با اشاره به تصویب طرح استقلال اداره استاندارد افزود: با تصویب این قانون نظارت بر کالاهای بیشتری بر عهده این اداره قرار گرفته که باعث افزایش حجم کاری کارکنان این اداره شده است.

میرنظامی تعداد واحدهای تولیدی تحت نظارت این اداره را 582 واحد اعلام کرد و گفت: تعداد واحدهای تولیدی تحت نظارت اداره استاندارد 582 واحد است که این تعداد در واحدهای صادراتی و وارداتی 238 واحد است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در پایان اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم کاری کارشناسان این اداره و وعده‌های داده شده نیازمند اعتبارات لازم برای تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جدید و استخدام نیروهای لازم برای نظارت بر استاندارد بودن تمامی محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.