امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سامانه 147 پاسخگوی مسافران

کد مطلب: 51306 | تاریخ ارسال: 11 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

علی رغم بارش برف زمستانی تمام راه‌های مواصلاتی استان مرکزی باز است و رفت و آمد در این محورها جریان دارد اما مسافران می توانند در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با سامانه 147 تماس بگیرند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: علی رغم بارش برف تمام راههای موصلاتی استان باز است و رفت و آمد در این محورها جریان دارد.

حسین راهدار افزود: محور گردنه زالیان نیز هم اکنون شاهد بارش برف است که عبور از آن با احتیاط در حال انجام است.

کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی نیز با بیان اینکه بارش برف اگر چه تا این ساعت کاهش یافته ولی کم وبیش ادامه دارد تصریح کرد: بعد از دو روز جابجایی هوا و وزش باد سرد در برخی نقاط استان ، بارش دومین برف زمستانی از صبح امروز دراین استان آغاز شد.

ارتفاعات اراک سفید پوش شد

رامی افزود:  ارتفاع برف هم اکنون در سطح شهر اراک به حدود سه سانتی متر می رسد اما ارتفاعات این شهر سفید پوش شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی سامانه ۱۴۷ را در راستای ارتباط مردمی و برای آسایش مسافران در زمان حادثه دانست و گفت: مصدومان با تلفن ثابت و یا همراه در هر نقطه ای از سطح شهر می توانند درخواست کمک رسانی را در اولین فرصت انجام دهند.

سامانه 147 پل ارتباطی مستقیم مردم سانحه دیده با جمعیت هلال احمر

مرتضی سلیمی افزود: این سامانه پل ارتباطی مستقیم مردم سانحه دیده با جمعیت هلال احمر استان مرکزی برای خدمت رسانی امدادگران به مصدومین در استان است.

وی اضافه کرد: در هنگام رخداد سانحه این تماس به اتاق مرکز عملیات متصل می شود و مسوولان به نزدیکترین پایگاه جهت ارائه خدمات امدادی سریعا اطلاع رسانی می کنند تا حمل مصدوم و نجات جان افراد در کوتاه ترین زمان حاصل شود.

سلیمی ادامه داد: سامانه ۱۴۷ در کنار ۱۱۰ و۱۱۵ ظرفیت جدیدی جهت دسترسی مردم و مسافرین به خدمات امدادی جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روز را فراهم کرده است.

وقوع 8 فقره تصادف صبح امروز

ییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز از وقوع هشت فقره تصادف صبح امروز بر اثر بارش برف و لغزنده بودن جاده های این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این حوادث که در محورهای اراک – شازند، اراک – قم و ساوه رخ دادند، تلفات جانی نداشتند.

سرهنگ مهدی حسنی  افزود:برف در تمام مسیرهای منتهی به استان لرستان، اراک – سلفچگان، اراک – خمین، اراک – فرمهین و محورهای منتهی به همدان در حال باریدن است و تردد وسایط نقلیه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی عدم رعایت فاصله طولی را علت بیشتر حوادث رانندگی در محورهای لغزنده برشمرد تصریح کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای رانندگان ضروری است و ماموران پلیس راه به رانندگانی که زنجیر چرخ نداشته باشند، اجازه تردد نمی دهد.

گفتنی است در پی بارش شدید برف و کولاک شب گذشته در محور اراک ملایر ۸۰  مسافر گرفتار در برف و کولاک در این جاده گرفتار شدند که به صورت اضطراری در پایگاه امداد و نجات بین شهری توره اسکان یافتند.

همچنین ۳۰ بسته غذایی،۵ کیلو خرما و ۴۰ بسته بیسکویت بین مسافران و افراد در راه مانده ۱۲۰ تخته پتو بین رانندگان و مسافران در این محور توزیع شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.