امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بهره برداری پنج طرح مهم با حضور رییس جمهور در استان مركزی

کد مطلب: 51264 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

معاون عمرانی استانداری استان مركزی گفت: پنج طرح مهم و زیرساختی با حضور رییس جمهوری در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘هوشنگ بازوند’ روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برای ساخت و تكمیل این طرح ها در مجموع شش هزار و 720 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی، زمان بهره برداری از این طرح ها را آینده نزدیك اعلام و اضافه كرد: این طرح ها شامل كنارگذر شمالی اراك، 11 هزار و 500 واحد مسكن مهر، تقاطع غیرهم سطح بسیج اراك، طرح توسعه فرودگاه اراك و 120 كیلومتر راه اصلی است.

وی توضیح داد: سه هزار و 700 میلیارد ریال صرف آماده سازی این تعداد مسكن مهر در استان مركزی شده كه یكهزار و 500 واحد آن در اراك به صورت نمادین توسط رییس جمهوری بهره برداری می شود.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی اظهار كرد: كمربند كنارگذر شمالی اراك به طول 50 كیلومتر در حد فاصل ملك آباد به پالایشگاه شازند یكی دیگر از طرح های زیرساختی مهم است كه در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان مركزی بهره برداری خواهد شد.

بازوند ادامه داد: اجرای این كنارگذر به عنوان شاهرگ تردد استان های شرق به غرب كشور است كه برای ساخت و تكمیل آن یكهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی عنوان كرد: این كنارگذر ظرفیت تردد شبانه روزی حداقل 35 هزار خودروی سبك و سنگین را دارد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی بیان كرد: در سفر آتی رییس جمهوری به استان مركزی همچنین 120 كیلومتر راه اصلی در سطح استان به ظرفیت جاده ای افزوده می شود كه برای ساخت و تكمیل آن در مجموع یكهزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بازوند تصریح كرد: تقاطع غیرهم سطح بسیج اراك نیز از طرح های مهم شهری است كه ساخت و تكمیل آن 85 میلیارد ریال اعتبار داشته است.

وی یادآور شد: طرح بهسازی، تطویل و مقاوم سازی باند و سیستم روشنایی فرودگاه اراك كه از مصوبات سفرهای هیات دولت است نیز با 140 میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهوری به استان مركزی بهره برداری خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی ادامه داد: در این طرح طول باند فرودگاه اراك از دو كیلومتر و 900 متر به چهار كیلومتر افزایش یافته و امكانات فرود هواپیماهای غول پیكر و پرواز خارجی درآن مهیا می شود.

بازوند عنوان كرد: 18 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح از محل بودجه فرودگاه های كشور برای نصب سیستم روشنایی تامین شده و مابقی اعتبارات استانی بوده است.

وی خاطرنشان كرد: در سفر آتی رییس جمهوری همچنین عملیات اجرایی آزاد راه سلفچگان به اراك به طول 132كیلومتر و دو خطه كردن راه آهن اراك قم به طول 145 كیلومتر آغاز خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری استان مركزی اظهار كرد: در طرح آزاد راه سلفچگان به اراك یك باند به راه فعلی افزوده می شود.

بازوند بیان كرد: سرمایه گذاری این طرح كه قرار است با مشاركت بخش خصوصی تامین شود پنج هزار میلیارد ریال پیش بینی شده كه قرار است در مدت دو سال اجرا شود.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری برای طرح دو خطه شدن راه آهن اراك – قم نیز چهار هزار میلیارد ریال با زمان اجرای سه سال پیش بینی شده است .

وی افزود: با اجرای این طرح سرعت تردد خودروهای ریلی از 85 كیلومتر به 120 كیلومتر در ساعت افزایش می یابد و مشكلات تاخیر قطارها نیز حل خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.