امروز امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 17, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری اولين همايش «پير غلامان حسينی» در اراک

کد مطلب: 51256 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

اولين همايش پيرغلامان حسينی با هدف تجليل از پيشكسوتان آستان مقدس ائمه اطهار(ع)، امروز، 19 دی‌ماه در سالن اجتماعات شهرداری اراك برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام حسينعلی اكبری‌نيا، رئيس اداره امور فرهنگی و تبليغ اداره كل تبليغات اسلامی استان مركزی در همايش پير غلامان كه با همكاری شهرداری و شورای شهر اراك و اداره كل تبليغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: خادمی ائمه اطهار (ع)، خادمی انسان‌های معصوم است كه واسطه فيض بين عالم وجود و خدای متعال هستند.

وی با بيان اينكه اظهار ارادت و خدمت به ساحت مقدس اهل بيت(ع) هرگز به اين معنا نيست كه اين بزرگواران به ما نياز دارند، تصريح كرد: همانطور كه خداوند متعال به اعمال نيك انسان‌ها نيازی نداشته و تمامی آن‌ها ره‌توشه دنيای اخروی آنهاست، ائمه اطهار (ع) نيز نيازمند ما نيستند.

حجت‌الاسلام اكبری‌نيا با اشاره به اينكه نياز يك فرد مسلمان شيعه به ائمه اطهار(ع) نياز اخروی و دنيوي است، اظهار كرد: انسان در باب نياز دنيوی به ائمه معصومين(ع) نيازمند هدايتگری و حجت آنهاست.

وی با اشاره به اينكه همانطور كه همه می‌دانيم هدايت در اين جهان شامل هدايت تكوينی و هدايت تشريعی است، افزود: هدايت تكوينی همان هدايتی است كه همه موجودات اعم از حيوانات، اجسام و نباتات را در بر می‌گيرد؛ اما هدايتی كه فقط مختص انسان‌هاست هدايت تشريعی نام دارد و اين هدايت شامل حال وی نمی‌شود، مگر اينكه از طريق ائمه اطهار(ع) به دل‌های خسته جاری شده و از آن سيراب شود.

حجت‌الاسلام اكبری‌نيا در ادامه نياز اخروی انسان به ائمه اطهار(ع) را نياز به شفاعت ايشان دانست و اذعان كرد: درست است كه يك مسلمان بايد تمام تلاش خود را براين امر معطوف نمايد كه در مسير اهل بيت(ع) و در پی كسب معارف دينی و عمل به آن‌ها باشد؛ ولی هرگز نبايد به اعمال خود مغرور شود.

اين مقام مسئول در پايان خاطر نشان كرد: هر مسلمانی بايد علاوه بر اينكه در دنيا هدايت‌گری‌های ائمه اطهار(ع) را سرمشق و الگويی برای زندگی خود در راه رسيدن به حيات طيبه انسانی خود قرار می‌دهد بايد رفتار و كردارش به گونه‌ای باشد كه شفاعت ايشان در گذر از منزلگاه‌های آخرت نيز نصيبش شود.

يادآور می‌شود؛ در پايان اين مراسم از 40 نفر از پيشكسوتان و خادمان آستان مقدس ائمه اطهار(ع) كه در هيئات مذهبی شهر اراك فعاليت داشتند، تجليل به عمل آمد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.