امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اعلام نتایج نمونه‌های اخذ شده از خبازی‌های اراک به زودی

کد مطلب: 51252 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: بر اساس سوابق آزمون و بازرسی های انجام شده تا آذر ماه سال جاری مشکلی در کیفیت آرد تولیدی در استان وجود نداشته است.

به گزارش مرکزی دیلی ، سعید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت کیفی سازی خوراک مردم، یکی از دغدغه‌های جدی سازمان ملی استاندارد در مورد بحث کیفی سازی آرد و نان است.

میرنظامی خاطر نشان کرد: از آن جایی که کنترل کیفی و نظارت مستمر بر کارخانجات تولید آرد استان و آزمون آردهای تولیدی در استان و آرد های ورودی به استان به صورت مستمر انجام می گیرد، بر اساس سوابق آزمون و بازرسی های انجام شده تا اذر ماه سال جاری مشکلی در کیفیت آرد تولیدی در استان وجود نداشته است.

وی بیان کرد: پس از تشکیل کارگروه ویژه نظارتی بر آرد و نان علاوه بر نظارت‌های فوق، از خبازی‌های استان نیز نمونه‌برداری انجام شده است که آزمون بر روی این آردها در حال اجرا است و به محض روشن شدن آزمون ها نتایج اعلام خواهد شد.

وی گفت: برای انجام این امر بسیار مهم، تمام توان خود را به کار گرفته ایم و توجه بیش تری را به این بحث اختصاص داده ایم اما، باید توجه داشت که کار علمی و بررسی های کارشناسانه مستلزم انجام ازمون‌های دقیق و زمان‌بر است و این موضوع نباید با مسائل سیاسی ختم شود.

وی در مورد اظهارات اخیر رییس اتحادیه خبازان اراک در مورد کیفیت آرد نیز گفت: اظهارات رییس اتحادیه خبازان بایستی به صورت فنی و دقیق بررسی شود؛ به همین منظور این سازمان در بازدید هایی که همراه با کارگروه طرح ویژه نظارتی داشته است، اقدام به نمونه برداری از اردهای موجود در خبازی ها اعم از آردهای تولیدی در استان و آردهای ورودی به استان کرده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در ادامه با بیان این که سبوس یکی از بهترین اجزای آرد بوده و طبق نظر کارشناسان تغذیه، وجود آن در آرد و نان در جلوگیری از بیماری‌های استخوانی، قلبی وعروقی بسیار تاثیر گذار است، افزود: متاسفانه اغلب مردم تصور می کنند که نان خوب و با کیفیت باید سفید باشد در حالی که آرد سفید و فاقد سبوس برای سلامت مفید نیست.

وی در پایان گفت: در این راستا سازمان ملی استاندارد با تجدید نظر در استاندارد آرد، درصد سبوس گیری مجاز برای آرد مناسب برای هر نان را تعیین و تعریف کرده است، اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که خبازان و دیگر سازمان‌های زیربط باید دقت داشته باشند که برای تولید هر نان می بایست از آرد مناسب همان نان استفاده کرد چرا که درصد سبوس گیری برای ارد های مختلف با هم تفاوت دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.