امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اخراج 35 هزار دام متخلف از مراتع استان مرکزی!

کد مطلب: 51248 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی گفت: با هدف افزایش علوفه و اصلاح افزایش دام در استان، 410 طرح مرتع داری تهیه شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، یوسف یوسفی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: پنج محور اصلی در دستور کار منابع طبیعی است که محور اصلی آن حفاظت جامع از اراضی ملی است که این امر جز با مشارکت مردم و بهره برداران ممکن نمی شود.

وی افزود: بحث فنی و اجرایی تحت عنوان مدیریت جامع طرح منابع طبیعی در حوزه آبخیز، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی با جذب مشارکت مردمی و حفظ و حراست از اراضی ملی، پشتیبانی نیروی انسانی و تامین اعتبارات و تعامل با دستگاه های دولت و قوای سه گانه از دیگر محورهای کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در 9 ماهه اخیر در راستای مدیریت چرای دام در عرصه منابع طبیعی، 80 پرونده تخلف به مراجع قانونی ارجاع داده شد به نحوی که 35 هزار واحد دامی در عرصه منابع طبیعی تخلف داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ظرفیت مراتع در استان مرکزی 800 هزار واحد دامی است که در حال حاضر دامی که از این مراتع استفاده می کند 900 هزار دام است؛ در همین راستا 35 هزار راس دام غیرمجاز از مراتع استان اخراج شدند.

وی در خصوص خطرات دیگر منابع طبیعی گفت: امسال آتش سوزی در مراتع نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است اما، 670 هکتار از مراتع دچار آتش سوزی شدند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.