امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری 51 عنوان برنامه طی هفته وقف در استان مرکزی

کد مطلب: 51243 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری 51 برنامه فرهنگی و عمرانی به‌مناسبت هفته وقف در استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای در سطح شهرهای مختلف استان به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و استاندار مرکزی، گلباران و عطر‌افشانی قبور پاک و مطهر شهر،‌ نواختن زنگ وقف در مدارس، حرکت کاروان غم، برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه، قرائت زیارت عاشورا در 80 بقعه متبرکه و 225 مسجد استان، برگزاری همایش پزشکان و روحانیون و برگزاری محافل انس با قرآن بخشی از پروژه‌های فرهنگی و کلنگ‌زنی سردخانه 600 تنی، افتتاحیه حسینه الحاقی امامزادگان 72 تن ساروق و… از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی هفتعه وقف در استان مرکزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه هفته وقف فرصت بسیار مناسبی برای نهادینه ‌سازی فرهنگ وقف در جامعه است، گفت: هفته وقف فرصتی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه مورد ارزیابی قرارگرفته و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و نهادینه ساختن ابعاد مختلف این فریضه مهم در جامعه همچنین گسترش فرهنگ وقف و انتقال آن به نسل جوان یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای سنت حسنه وقف به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

ساجدی‌فر با اشاره به وقوع پنج هزار موقوفه و 30 هزار قبه در استان مرکزی، ابراز داشت: یکی از فلسفه‌های وجودی وقف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت در جامعه است که باید به این مهم پرداخته شود.

ساجدی‌فر ترویج سنت حسنه وقف به عنوان یکی از آموزه‌های دینی در جامعه را نیازمند یک حرکت منسجم از سوی مردم و مسئولان دانست و بیان داشت: وقف در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ائمه اطهار(ع) خود از بزرگ‌ترین واقفان بوده‌اند.

وی همچنین بر نقش رسانه‌ها در امر نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.