امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری سوگواره ملی تعزيه در اراک

کد مطلب: 51239 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

سرپرست معاونت فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی از برگزاری سوگواره ملی تعزيه به ميزبانی اين استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، مهدی قاسمی، سرپرست معاونت فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، با اعلام خبر برگزاری سوگواره ملی تعزيه در اراک، گفت: 12 اثر به دبيرخانه اين سوگواره ارسال شده است كه 3 اثر آن مربوط به هنرمندان استان مركزی و 9 اثر ديگر از استان‌های همدان، بوشهر، گيلان، البرز، فارس، قم، كرمان، قزوين و تهران است.

وی با بيان اينكه سوگواره ملی تعزيه از20 دی‌ماه به مدت 3 روز در فرهنگسرای آئينه اراك برگزار می‌شود، تصريح كرد: آثار ارائه شده در اين سوگواره در هر روز از ساعت 9 صبح تا 22 شب به نمايش گذاشته مي‌شود.

قاسمی با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های جنبی در سوگواره تعزيه، اظهار كرد: برگزاری نمايشگاهی از ابزار و ادوات تعزيه از دوران قاجار تا صفويه، برگزاری نمايشگاه كتاب و عكس با مضامين عاشورايی، دعوت و تقدير از استاد فراهانی به‌عنوان پيشكسوت زره‌بافی و جامه‌دوزی تعزيه، ارائه مقالات برگزيده و … از جمله اين برنامه است.

وی در ادامه ترويج فرهنگ دينی و عاشورايی با استفاده از ابزار هنر مقدس تعزيه، ايجاد وفاق بين گروه‌های مختلف كشوری و تبادل انديشه ها و همچنين تبادل آخرين دستاوردهای آنان و شناسايی گروه‌های برتر تعزيه در كشور را از جمله مهم‌ترين اهداف اين سوگواره عنوان كرد.

قاسمی در ادامه با بيان اينكه در پايان برگزاری اين سوگواره، يك گروه به‌عنوان گروه برتر تعزيه در كشور انتخاب می‌شود، گفت: همچنين از بازيگران برتر هر گروه شركت‌كننده نيز به‌طور مجزا تقدير می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی ـ هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در پايان خاطرنشان كرد: انتخاب گروه برتر تعزيه در سوگواره ملی تعزيه استان توسط داوران مجرب از تهران صورت می‌گيرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.