امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مسدود شدن 113 حلقه چاه آب غیر مجاز

کد مطلب: 51204 | تاریخ ارسال: 7 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

سرپرست گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: از 17 دشت استان 15 مورد به مناطق ممنوعه و بحرانی تبدیل شده و براساس مطالعات انجام شده، کاهش سطح آب زیرزمینی در آن‌ها سالیانه یک متر برآورد مي‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی، داود نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: به دنبال شناسایی و مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در سطح استان، گروه های گشت و بازرسی صحرایی و انسداد چاه‌های این شرکت 111 دستگاه حفاری غیر مجاز را شناسایی و توقیف کردند.

وی اظهار کرد: این اقدامات با همکاری نیروهای انتظامی و اخذ حکم انسداد از دستگاه قضایی جهت حفاظت از سفره های آب زیرزمینی و تعادل بخشی دشت‌های این استان صورت گرفته است.

سرپرست گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه ای استان مرکزی بیان کرد: برداشت بی رویه از این منابع مهم و استراتژیک سبب کاهش شدید سطح آب زیرزمینی و کسری مخازن زیرزمینی در دشت های استان شده است.

وی توضیح داد: روند استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی، بدون استفاده بهینه و بکاربردن روش های نوین آبیاری و صرفه جویی در مصرف‌ متوقف نخواهد شد.

این مقام مسوول عنوان کرد: تغذیه مصنوعی و احداث بند بر مسیل‌ها و رودخانه ها و مدیریت غیرسازه ای به منظور حفظ و حراست از منابع ارزشمند آب زیرزمینی از بهترین روش ها برای تعادل بخشی منابع و مصارف آب زیرزمینی است.

سرپرست گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در پایان گفت: باید كشاورزان و بهره برداران منابع آبي باید به منظور حفظ تداوم برداشت از چاه هاي خود، تنها براساس مجوزهاي اعطايي كه دقيقاً ميزان برداشت آب مشخص شده است اقدام کنند تا خود و منطقه در آينده با مشكل كمبود آب مواجه نشوند

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.