امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



قطعه هایی از فروتنی مردمانی در رثای حسین

کد مطلب: 51174 | تاریخ ارسال: 7 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

این روزها فروتنی مردمانی در رثای حسین (ع) و یارانش در قالب نمایشگاه عکسی با عنوان” سوز دل ” در فرهنگسرای آئینه اراک به نمایش درآمده است، مجموعه ای که در آن به طور خاص و ویژه به آئین های عزاداری توجه شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر در قاب عکس های این نمایشگاه اندوهی جریان دارد که در قاب چشمان مردان و زنان عکس ها لبریز است.عکس هایی که رثای خالصانه مردمانی فروتن را به تصویر کشیده است.

عادل عزیزی در مجموعه ای آئین های ” چهل منبری” و ” گل مالی” شهرستان بروجرد را به نمایش گذاشته است. وی متولدسال 1363 است وعکاسی رابطورحرفه ایا زسال 82 آغازکرده است. عزیزی فارغالتحصیل فیلمسازیازانجمن سینمای جوان ودیپلم عکاسی خبری است.

وی عکاسی را از اساتیدی چون مرحوم بهمن جلالی، استاد مختاریان، استاد مختاری و حمیدرضا مجیدی فرا گرفته است .وی همچنین در زمینه عکاسی خبری با خبرگزاری های مهر، فارس و هم اکنون ایسنا همکاری داشته است.

این عکاس اراکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:عکاسی برای من فرصتی است تا چیزهایی که نیست را نشان دهم و یا بهتر بگویم مواردی که هست و کسی نمی بیندشان .

عادل عزیزی برپایی این نمایشگاه رانذر و عهدی دانست که با امام حسین(ع) داشته و افزود: اولین نمایشگاه انفرادی من مربوط به شهدای گمنام بود و دوست داشتم این نمایشگاه با این موضوع را نیز برگزار کنم و بعد به سراغ نمایشگاه های دیگرم بروم.

عزیزی در خصوص نمایشگاه “سوزدل” توضیح داد: در این نمایشگاه 41 قطعه عکسدرژانرمستنداجتماعی آمده است و سعی شده دو آئین مذهبی بروجرد نشان داده شود.

وی علت اینکه شهربروجرد رابرای عکاسی انتخاب کرده است، افزود: من میخواستم دراین عکس ها یکی ازهزاران آئین و فرهنگ عاشورایی که درنقاط مختلف کشورانجام می شودرابازگوکنم.

عزیزی افزود: مردم این دیاربدون خودنمایی وفروتنانه به عزاداری حسین(ع) می پردازندواین خلوص نیت است که زیبایی کار را چندبرابرمی کند.

وی با بیان اینکه خاستگاه این دو آئین در شهرستان بروجرد است، افزود:در آئین “چهل منبری “، زنان بروجردی روبند به صورتشان زده و با پای برهنه از یک مجلس عزاداری به مجلس دیگر می روند و شمع روشن می کنند و به تبرک نقل می برند. عزیزی ادامه داد: معمولا آن ها به چهل مجلس عزای حسین می روند.

وی در خصوص آئین گل مالی در بروجرد توضیح داد: مردها قبل از اذان صبح داخل حمام های عمومی رفته و بر سر و صورت خود گل می مالند و سینه زنی و نوحه سرایی می کنند و بعد از آن به میدان اصلی شهر آمده و به عزاداری خود ادامه می دهند.

عزیزی افزود: این مراسم خاص در چند حمام از جمله “حمام مهروصفا” بروجرد و “حمام مسجد سید” برگزار می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این منتخبی از عکس هایی که مربوط به استقبال مردم اراک از ضریح مقدس امام حسین (ع) بود در کنار این عکس ها به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است بیناد شهید انقلاب اسلامی استان مرکزی، سازمان تبلیغات استان مرکزی، شهرداری اراک و فرهنگسرای آئینه وی را در برگزاری این نمایشگاه یاری کرده اند.

این نمایشگاه تا 23 دی ماه پذیرای دوستداران هنر و فرهنگ است تا با تماشای عکس ها فرصتی برای تفکر در فلسفه عاشورا واخلاص مردمان این دیار اندیشید.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.