امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



هشدار صلاحی در پی رشد تصاعدی موش‌ها در کلانشهرها

کد مطلب: 51166 | تاریخ ارسال: 7 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با هشدار نسبت به رشد تصاعدی جمعیت موش‌ها در کلانشهر‌ها، گفت: عوارض ناشی از حضور این جانوران موذی نه تنها در شرایط عادی زندگی شهروندان را تهدید می‌کند بلکه هنگام بروز زلزله نیز می‌توانند با حمله به بدن‌های نیمه‌جان و اجساد انسان‌ها صحنه‌های وحشتناکی را ایجاد کنند.‌

به گزارش مرکزی دیلی، عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد تهدید موش‌ها برای سلامت شهروندان کلانشهرها، گفت: در شرایط کنونی در کلانشهرهای کشور به‌ویژه تهران، شاهد رشد تصاعدی موش‌ها هستیم که گسترش روزافزون این حیوانات موذی می‌تواند سلامت و جان شهروندان را با مخاطرات جدی روبرو سازد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این جمعیت موذی دیگر از انسان‌ها ترسی ندارند، گفت: مقاومت تدریجی بدن آنها در برابر روش‌های ناکارآمد مبارزه، باعث شده است که موش‌ها بتوانند در هر نقطه شهر به میان انسان‌ها رفته و غذای خود را پیدا کند.

صلاحی در مورد پیامدهای منفی حضور این حیوانات موذی در شهرها، خیابان‌ها و جوی‌های آب و کانال‌های فاضلاب، افزود: شیوع بیماری‌های مسری از جمله مواردی است که می‌تواند در نتیجه حضور این میهمان‌های ناخوانده در ابعاد مختلف زندگی شهری، خطر جدی را متوجه شهروندان سازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: زندگی زیرزمینی موش‌های شهری عارضه‌ای است که در هنگام بروز سوانح طبیعی نظیر زلزله می‌تواند چهره واقعی خود را نشان دهد.

وی در تشریح پیامد منفی وجود موش‌‌ها هنگام بروز زلزله، تأکید کرد: موش‌های شهری به‌ویژه موش‌های نروژی که گونه‌هایی عظیم‌الجثه و مهاجم‌تری نسبت به موش‌های معمولی هستند هنگامی که غذایی برای ادامه حیات نداشته باشند حتی می‌توانند به جسد و بدن نیمه جان انسان نیز حمله کنند که این پدیده در هنگام بروز زلزله صحنه‌های وحشتناکی ایجاد خواهد کرد.

صلاحی با بیان ضرورت بکارگیری راهکارهای تجربه شده در جهان برای مقابله با موش‌ها، گفت: مدیریت شهری باید به کمک سایر دستگاه‌ها با بهره‌گیری از روش‌های موثر و کارآمد زمینه مقابله با موش‌ها را فراهم کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئله‌ای نظیر حضور موش‌ها نباید در سایه رسیدگی به سایر معضلات شهری نظیر آلودگی هوا، ترافیک و نوسازی بافت های فرسوده مغفول بماند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.