امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خطبه های نماز جمعه شهر اراک

کد مطلب: 51126 | تاریخ ارسال: 5 ژانویه 2013 | چاپ صفحه

امام جمعه اراک گفت: سکوت سازمان ملل در برابر تحریم دارویی ایران از سوی 1+5 توجیه پذیر نیست و این تحریم ایراد جدی بر گروه 1+5 است که باید برداشته شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های دیروز نماز جمعه اراک افزود: تحریم دارویی و پزشکی ایران کار نادرست وظلمی است که بر ملت ایران روا داشته شده و هدف آن تحت فشار قرار دادن ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه، تحریم تضییع حقوق ملتی است که می خواهد روی پای خود بایستد گفت: دشمن خیال می کند با این اقدامات می تواند نظر ملت را تغییر دهد که چنین نمی شود و دولت با تلاش خود از این مرحله نیز عبور می کند.

وی با بیان اینکه، سلامت اولویت اول در کشور است گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فراوانی بر اهمیت سلامت مردم و توجه به آن داشتند که دولت با سرلوحه قرار دادن آن در همان مسیر گام برمی دارد و کشور از تحریم ها عبور می کند.

پیوند با آرمان های حسینی در اربعین

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم استان در اربعین حسینی گفت: مردم بعد از 40 روز در غم شهادت امام حسین و یارانش، در اربعین یاد و راه آنان را گرامی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه این مناسبت های اسلامی فرصتی برای پیوند با ائمه و استفاده از معنویت آنان است گفت: امام حسین برای برقراری نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای اسلام از خون خود گذشت و یارانش در این راه آگاهانه شهید شدند و اکنون وظیفه ماست با حضور در مراسم های محرم و صفر، راه حسین را زنده نگه داریم و اصول عاشورا را زنده نگه داریم.

زرمایش دریایی ارتش نشان از اقتدار نیروی دریایی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک، به زرمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: زرمندگان اسلام با وجود تحریم های دشمن با این زرمایش اقتدار خود و توانمندی نظامی و تجهیزاتی خود را نشان دادند.

وی تصریح کرد: این زرمایش نشان می دهد نیروهای مسلح بیدار، آگاه و در صحنه هستند.

جنایت اخیر در پاکستان صهیونیستی است

امام جمعه اراک همچنین به جنایت های اخیر در پاکستان اشاره کرد و آن را جنایتی آمریکایی و صهیونیستی دانست.

وی گفت: این گونه جنایات به سرکردگی استکبار جهانی در نقاط مختلف به خصوص کشورهای اسلامی در حال وقوع است که نیازمند هووشیاری و بیداری ملت هاست.

دهه آخر صفر به شایستگی برگزار شود

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه در دهه آخر صفر قرار داریم گفت: مسئولین فرهنگی و تبلیغی و دینی باید دهه آخر صفر را که در آن رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن قرار دارد را به شایستگی برنامه هایی مناسب برگزار کنند.

وی ماه محرم و صفر را ماههایی برای قدم برداشتن در راه و روش ائمه و درک بیشتر آنان دانست.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.