امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برطرف شدن كمبود مقطعی شیر خشك در استان مركزی

کد مطلب: 50966 | تاریخ ارسال: 27 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: كمبود مقطعی شیر خشك در استان مركزی در هفته جاری برطرف شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از دكتر ‘مصطفی دلاور’ روز چهاشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پاییز امسال به دلیل برخی مشكلات سهمیه شیر خشك نوزادان استان با كاهش همراه شد كه برای جبران آن دو سهمیه متوالی در آذر و دی توزیع شد.

وی اظهار كرد: میانگین مصرف شیر خشك شهری در استان مركزی در یك فصل چهار هزار قوطی است كه خانواده های مشمول به دلیل كاهش محسوس سهمیه در مهر وآبان با مشكل مواجه شده بودند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك ادامه داد: دو سهمیه اخیر تحویل شده به استان در مجموع سه هزار و یكصد قوطی بود كه بخش مهم مشكل ایجاد شده را حل كرد.

دكتر دلاور توضیح داد: بسیاری از خانواده ها برای جبران سهمیه كوپن های تاخیر شده شیرخشك مهر و آبان افزایش تقاضا ایجاد كرده اند و به همین دلیل هنوز كمبود 20 درصدی وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: اگر روند فعلی افزایش سهمیه شیرخشك از طریق وزارتخانه دنبال شود به زودی این مشكل در استان مركزی به طور كامل حل خواهد شد.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: نوزادانی كه به هردلیل با نظر كمیته تخصصی مركز بهداشت از تغذیه انحصاری با شیر مادر محروم می شوند مشمول دریافت شیرخشك كوپنی هستند.

دكتر دلاور اضافه كرد: هر نوزاد در مناطق شهری استان با مجوز كمیته تخصصی شیرخشك مركز بهداشت مشمول دریافت سهمیه شش تا هشت قوطی شیرخشك در ماه است.

وی ادامه داد: كوپن های صادره شیرخشك نوزادان شهری استان مركزی در آذر ماه امسال 150 برگ بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.