امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



الزام سازمان های دولتی به بیمه کردن اموال خود

کد مطلب: 50881 | تاریخ ارسال: 26 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر دفتر مدیریت بحران استانداری استان مركزی گفت: بیمه تمامی اموال منقول و غیرمنقول ادارات استان در برابر حوادث غیرمترقبه تكلیف قانونی است و مسوولان باید آن را اجرایی كنند.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘غلامحسین نظیفی’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ادارات دولتی در قانون برنامه پنجم توسعه ملزم به ارائه برنامه زمان بندی و پیشنهاد بودجه برای بیمه اموال سازمانی تا پایان سال 90 شده بودند كه این مهم به طور كامل در استان اجرا نشده است .

وی توضیح داد: وزیر كشور اخیرا در بخشنامه ای بر اجرایی شدن قانون مذكور تاكید كرده و می طلبد دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر برای این مهم اقدام كنند.

نظیفی اضافه كرد: هم اكنون آمار دقیقی از اموال منقول و غیر منقول بیمه شده ادارات دولتی استان مركزی وجود ندارد.

مدیر دفتر مدیریت بحران استانداری استان مركزی افزود: نقش بیمه در جبران خسارات و كاهش بار مالی دولت در حوادث غیرمترقبه كلیدی است و در كنار فرهنگ سازی و تسهیل امور برای بیمه اموال، موضوع مقاوم سازی ساختمانی نیز باید با جدیت در استان مركزی دنبال شود.

نظیفی توضیح داد: موضوع بیمه اموال به جز ادارات دولتی در حوزه كشاورزی و مسكونی نیز اهمیت زیادی دارد و باید با كمك رسانه ها و نهادهای آموزشی ضرورت و مزایای آن برای مردم بیان شود.

وی یادآور شد: دولت با منابع بودجه محدود توان پرداخت تمامی خسارات در حوادث غیرمترقبه بزرگ را ندارد .

نظیفی ادامه داد: لایحه بیمه همگانی كه در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است موضوع بیمه فراگیر اموال برای هر شهروند شهری و روستایی كشور را دنبال می كند و تبدیل آن به قانون بستر سیاستی راهبردی را تسهیل می كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.