امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خطبه های نماز جمعه امروز اراک

کد مطلب: 50757 | تاریخ ارسال: 21 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

امام جمعه اراک پژوهش را موتور محرک جامعه راهگشای علم و دانش و خوداتکایی دانست و گفت: متخصصان و پژوهشگران کشور تکنولوژی و تخصص را که در حال حاضر در انحصار کشورهای پیشرفته است خارج کنند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه امروزپژوهش مهم ترین سهم را در کشورهای پیشرفته دارد، ادامه داد: متاسفانه کشورهایی که تکنولوژی را از دیگر کشورها گرفته اند بدلیل ضعف در پژوهش هنوز به آن کشورها وابسته هستند.

وی با تاکید بر ضرورت پژوهش در کشور اظهار کرد: متخصصان و پژوهشگران کشور باید با حضور در پارک های علم و فن آوری کشور را به تکنولوژی و پیشرفت نزدیک کنند و تکنولوژی را در تخصص و انحصار خود قرار دهند.

آیت الله دری اظهارداشت: واحدهای صنعتی، دانشگاه ها، کارخانه ها و مراکز فنی باید توجه ویژه ای به تحقیق و پژوهش داشته باشند و آن را پایه فعالیت های خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه اراک رفع وابستگی به کشورهای بیگانه و تولید صددرصد خالص در زمینه هایی چون دارو سازی را مهم عنوان کرد.

پژوهش و تحقیق ضروریتی است که در این استان باید جدی گرفته شود

آیت الله دری با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق ضروریتی است که در این استان باید جدی گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) به گفته خود آن بزرگوار برای اصلاح امت جدش در زمینه های اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، فکری و اجتماعی بوده است.

آیت الله دری نجف آبادی هدف اصلی قیام عاشورا را احیا امربمعروف و نهی از منکرو سنت های پیامبران از آدم تا خاتم دانست و گفت: صداقت، عدالت، امانتداری و خردگرایی اصلی ترین سیره و روش پیامبران بوده است.

جامعه بشری امروز تشنه عدالت و امنیت

وی جامعه بشری امروز را تشنه عدالت و امنیت خواند و خاطرنشان کرد: آموزه های پیامبران و ائمه موجب انسجام و تحکیم بنیان جامعه، ملت و خانواده می شود.

خطیب جمعه اراک با اشاره اهمیت شناخت صحیح مکتب سیدالشهدا اضافه کرد: باید از این مکتب تاثیر گرفت و در جامعه اجرایی شود و در تمامی مراحل محتوای عاشورا سرلوحه قرار گیرد.

5+1 دست از لجاجت بردارد

وی در ادامه خطبه ها با گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل گفت: باید زحمات راهداران که مسئولیت حفظ راه ها و رسیدگی به مسافران در جاده ها را به عهده دارند ارج نهاد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مذاکرات پیش رو 1+5، تصریح کرد: امیدواریم 1+5 دست از لجاجت بردارد و حقوق کشور ایران را به رسمیت بشناسد تا مداکرات سازنده باشد.

وی گفت: ملت ایران ذره ای از حقوق خود کوتاه نمی آید و تسلیم فشارها نخواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.