امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سلیمی: شعار راه چاره حل مشکلات معلولان نیست

کد مطلب: 50747 | تاریخ ارسال: 21 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معلولان، گفت: عملکرد مسئولان در زمینه حل مشکلات معلولان به اقدامات شعاری و سیاسی محدود شده است.

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نگاه مسئولان به دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌روی معلولان نگاه دقیق و شایسته ای نیست، گفت: عملکرد مسئولان در زمینه حل مشکلات معلولان به اقدامات شعاری و سیاسی محدود شده است.

نماینده مردم دلیجان ومحلات در مجلس شورای اسلامی، محقق نشدن استخدام سه درصدی معلولان در سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی را یکی از مصادیق بی توجهی مسئولان به معلولان خواند وگفت: بنا بر آنچه قانونگذار تصویب کرده سه درصد از استخدام‌ها باید به معلولان اختصاص داده شود اما در عمل بسیاری از وزرا از زیر بار چنین مصوبه‌ای شانه خالی کرده که اقدامات وزیر آموزش و پرورش نمونه‌ای از کم‌کاری مسئولان در این زمینه است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور استخدام‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است و در این میان این پرسش مطرح است که چرا در این مسئله سهمی برای معلولان در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در بیان دیگر معضلات پیش‌روی معلولان، تصریح کرد: معلولان برای تردد در سطح شهر با مشکلات جدی روبرو هستند که مسئولان اگر به اقدامات عملی برای حل مشکلات معلولان اعتقاد دارند، باید هر چه سریع‌تر راهکار‌های لازم را اجرایی کنند.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس نهم، توضیح داد: مسئله ازدواج، آموزش و ادامه تحصیل، تامین هزینه‌هایی مسکن و درمان معلولان از دیگر مواردی است که نیازمند توجه مسئولان است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اختصاص وام چهار ونیم میلیون تومانی برای حل مشکلات مسکن معلولان، گفت: مسئولان باید خود قضاوت کنند که یک فرد معلول چگونه می‌تواند با چنین مبلغی در جهت خانه‌دار شدن گام بردارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.