امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



میرگلوبیات : افزایش مرخصی زایمان، تصمینی برای سلامت نوزادان

کد مطلب: 50739 | تاریخ ارسال: 21 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن طرح افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه، گفت: با توجه به اینکه دوری مادر از نوزاد در سن ۶ ماهگی می تواند عوامل استرس زا برای مادر و نوزاد به همراه داشته باشد چنین طرحی اقدامی حمایتی برای تضمین سلامت نوزادان است.

به گزارش مرکزی دیلی، شهلا میرگلو بیات در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن طرح افزایش مرخصی زایمان برای مادران از ۶ به ۹ ماه، گفت: در مورد مادران پیشنهاد افزایش مرخصی زایمان که در کار‌گروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده اقدامی به جاست که البته باید مورد موشکافی و کار کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط فعلی مادران بعد از تولد نوزاد و در آستانه ۶ ماهگی باید از وی جدا شده و کودک را به خانواده و یا مراکز نگهداری همچون مهدکودک ها بسپارد که چنین مسئله‌ای می‌تواند از نظر پزشکی عواقب خطرناکی را برای مادر و فرزند به همراه داشته باشد.

عضو فراکسیون امور زنان در مجلس نهم، در توضیح اینکه ۶ ماهگی سن مناسبی برای جدا شدن نوزاد از آغوش مادر نیست، گفت: دوری مادر از نوزاد در این سن می‌تواند عوامل استرس‌زا را برای مادر و نوزاد ایجاد کند که این مسئله برای سلامتی کودک به ویژه در دوران شیردهی می‌تواند خطرناک باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس از طرح افزایش مرخصی زایمان مادران حمایت می‌کنند، افزود: اما این طرح برای مشخص شدن منابع اعتباری لازم باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود، تا ضمن داشتن پختگی لازم از سوی شورای نگهبان نیز به تایید نهایی برسد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبارات لازم برای این طرح می‌تواند، ضمانت مناسبی برای اجرای آن باشد، گفت: ما در کشور در زمینه‌های اجتماعی برخی از قوانین را داریم که به علت لحاظ نشدن موشکافانه اعتبارات، ضمانت لازم برای اجرا ندارند و جای امیدواری دارد که طرح یاد شده ضمانت لازم را برای اجرایی شدن، دارا باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد سایر تسهیلاتی که می‌تواند به کمک خانواده‌ها و مادران برای تولد نوزادان بیاید، گفت: مرخصی ۲۴ ماهه بدون حقوق نیز می‌تواند به عنوان یکی از راهکار‌های اثر‌گذار در این زمینه لحاظ شود که جا دارد این راهکار هم از سوی کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.