امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تاکید معاون استاندار در تاثیر تعطیلی پنجشنبه بر کاهش آلودگی هوا

کد مطلب: 50724 | تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی گفت: تعطیلی روزهای پنج شنبه تاثیر مستقیمی بر كاهش آلودگی هوای اراك خواهد داشت.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘ابوالقاسم نصراللهی’ امروز در دومین نشست كارشناسی تعطیلی روزهای پنج شنبه در اراك افزود: هم اكنون در 203 كشور جهان تعطیلات هفتگی دو روزه است و با توجه به نیاز مبرم خانواده به تنفس عاطفی اجرای این طرح در اراك در كنار افزایش فضاهای شاد و برنامه های تفریحی می تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد.

وی، ایجاد انگیزه بیشتر برای كاركنان و ارتقای بهره وری در سایر روزهای كاری را از دیگر پیامدهای مثبت این طرح دانست.

وی خاطرنشان كرد: افزایش تعطیلات پایان هفته به دوروز همچنین تاثیر مستقیم بر سفرهای درون شهری و افزایش مسافرت ها و صرفه جویی منابع و انرژی دارد.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری استان مركزی توضیح داد: مهار آلایندگی هوای اراك تنها با تعطیلی پنج شنبه ها محقق نمی شود بلكه تسریع در طرح های اصلاح ترافیك، تقویت زیرساخت های حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی برای عدم استفاده از خودروهای شخصی، رفع نواقص صنایع آلاینده، خروج خودروهای فرسوده از مدار و توسعه فضای سبز از دیگر الزامات آن است.

وی اظهار كرد: افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز، فرصت مناسبی را برای نزدیكی بیشتر اعضای خانواده به هم و تقویت فضای عاطفی ایجاد می كند.

وی عنوان كرد: بسیاری از والدین در حال حاضر به دلیل پركاری، استرس را با خود به خانه می برند و كمتر فرصت دوستی با فرزندان و مشاركت فعالانه در حل مشكلات آنان را دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی خاطرنشان كرد: تبدیل خانواده گسترده به هسته ای از مسایلی است كه به تنهایی افراد دامن می زند و باید از ظرفیت و زمان برای گرم شدن محفل خانواده و ارضای نیازهای روحی و عاطفی نهایت بهره را برد.

نصراللهی توضیح داد: ابعاد كارشناسی افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در اراك از زوایای اقتصادی، اجتماعی، روان شناسی، سلامت و ترافیك و اداری بررسی شده و به زودی در نشست نهایی با استاندار مركزی مطرح خواهد شد.

وی اضافه كرد: تعطیلی پنج شنبه ها در اراك در حیطه اختیارات استانداران است و در جلسه آتی این كمیته نتیجه قطعی اعلام شده و در صورت تعطیلی، چگونگی اجرای آن در بخش های خدماتی، اداری و آموزشی اعلام می شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.