امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اظهارات رئیس جدید دانشگاه آزاد اراک

کد مطلب: 50699 | تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

رئیس جدید دانشگاه آزاد اراک گفت: توسعه علمی زیربنای توسعه ملی است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایسنا – منطقه مرکزی، دكتر ملك سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس جدید واحد اراک ضمن تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دکتر ملک‌حسینی در واحد اراک گفت: توسعه علمی زیربنای توسعه ملی است و دانشگاه آزاد اسلامی مصداق بارز استفاده حداكثری از منابع مردمی در توسعه علمی كشور است و باید از این فرصت با بازنگری ساختار آموزشی و اداری نهایت بهره برده شود.

وی افزود:با گذشت سی سال از تولد دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن نیروی انسانی علاقمند، متعهد و متخصص و فراهم بودن زیرساخت های علمی و فنی در آن، تبدیل به یک فرصت بزرگ برای توسعه علمی شده است.

سلیمانی در راستای نقش کلیدی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقاء شاخص های توسعه علمی ایران اظهار کرد: ارتقاء شاخص‌های نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی، جمعیت پویای پژوهشی، تولید علم، تولید فناوری و مهمتر از همه ارتقاء سطح فرهنگ، بینش و بصیرت در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه گفت: سازمان یونسکو نیز در ارتباط با توسعه جهانی آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک روش و الگوی بسیار موفق برای توسعه آموزش عالی معرفی کرده است.

ملک‌سلیمانی با بیان این که شرایط فعلی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند بازنگری در ساختار سازمانی و برنامه های اجرایی خود است، خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فرهنگی در سال های اخیر در کشور اتفاق افتاده است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این توفیقات جامعه علمی کشور سهم بسزایی داشته است.

وی در خصوص شرایط داخلی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت پرداختن به ارتقاء کیفیت تأکید کرد و افزود: در پرتو آن است که دانشگاه در رقابت با سایر دانشگاه‌ها موفق به کسب رتبه علمی و فرهنگی مناسب در نظام رتبه بندی ملی و بین المللی دانشگاهها می‌شود.

وی همچنین برنامه ریزی برای تأمین منابع جدید را امری مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: شرایط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اراک و استان مرکزی برای پیگیری این دو برنامه مهم فراهم است

وی اظهار امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی با وجود مدیران توانمند و با تجربه در این واحدهای دانشگاهی به این دو هدف مهم دست یابد.

وی در خصوص امور فرهنگی با اشاره به وجود نیروی انسانی علاقمند و کارآمد در بخش فرهنگی واحد اراک گفت: مباحث گفتمانی در زمینه سبک زندگی اسلامی که توسط مقام معظم رهبری بعنوان یک سیاست راهبردی برای اسلامی شدن دانشگاهها و سایر بخشهای جامعه مطرح شده است باید به طور جد و بیش از پیش در دستور کار و فعالیتهای فرهنگی این واحد دانشگاهی و سایر واحدهای دانشگاهی استان مرکزی قرار گیرد.

‌سلیمانی افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و پیگیری تشکیل کارگروه اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه ها از دیگر برنامه های اولویت دار فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

وی با تأکید بر تقویت ارتقاء کیفیت در حوزه آموزش و پژوهش و ایجاد زمینه‌های دستیابی به این مهم یادآور شد: توجه به نقش کلیدی فعالیت‌های علمی و تربیتی اساتید در توسعه و ارتقاء جایگاه علمی و فرهنگی این واحد دانشگاهی و برنامه ریزی های لازم در این زمینه ضروری است.

وی توجه به نقش مهم حوزه اداری و مالی دانشگاه در پشتیبانی از برنامه‌های مختلف سایر بخش های دانشگاه را ضروری خواند وگفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ضروری برای ارتقاء دانش و بینش اساتید و کارکنان، نظم و انضباط بیش از پیش مالی و اداری به منظور رعایت صرفه و صلاح دانشگاه، ایجاد انگیزه و روحیه مشارکت هر چه بیشتر اساتید و کارکنان دانشگاه و همچنین ارائه برنامه های تشویقی و ارتقاء جایگاه کارکنان خدوم دانشگاه در اولویت این برنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بر استفاده از همه امکانات و راه‌های مناسب برای تأمین منابع مالی جدید در دانشگاه ازاد اسلامی تأکید کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های آموزشی و به ویژه تحصیلات تکمیلی و راه اندازی دوره های دکترا و دوره های جدید میان رشته ای که مناسب شرایط کشور باشد، تقویت دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه و گسترش قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی نه فقط در حوزه صنعت بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید راه‌های مناسب دیگری برای سرمایه گذاری دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان مركزی نیز در این آیین گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها نیاز مهم و سیاست اولویت دار حوزه آموزش عالی است.

وی افزود: پررنگ كردن معیارهای اخلاق و انسانی، حساس سازی نسل جوان به تولید علم و اجرایی كردن راهبردهای توسعه متوازن و تربیت نسل فرهیخته و تحول ساز بر مبنای تعالیم دینی رسالت مهم دانشگاه هاست.

حجت الاسلام ایمانی مقدم توضیح داد: مدیریت مراكز دانشگاهی زمانی ارزشمند است كه با هدف زنده كردن امر به معروف و نهی از منكر، اشاعه مرزهای دانایی و اصلاح رفتارهای نادرست هدفگذاری شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.