امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



شايعه پايان دنيا پايه علمي ندارد

کد مطلب: 50658 | تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

اگرچه علماي مايا بر اين باور هستند که اين قوم باستاني در اين تاريخ شاهد آخرالزمان نخواهد بود اما شايعاتي در اين زمينه شکل گرفته است که يک رويداد کيهاني موجب مي‌شود زندگي زمين در اين تاريخ به پايان برسد. از آنجا که بحث رخداد يک رويداد کيهاني مطرح مي‌شود ناسا هم وارد بحث شده است…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از مردمسالاری ،  با قوت گرفتن شايعات پايان دنيا در تاريخ انقلاب زمستاني يا 21 دسامبر ( اول دي) بسياري از دانشمندان نجوم بي‌پايه بودن اين موضوعات را مورد تأکيد قرار دادند در اين زمينه خبرگزاري مهر گفت‌وگويي با زيست اخترشناس ناسا و رئيس مرکز مطالعه حيات در کيهان انجام داده است. به گزارش مهر، با آغاز شدن ماه دسامبر و نزديک شدن به تاريخ شايعه پايان دنيا اين باورهاي نادرست قوت خاصي به خود گرفتند، در همين راستا دانشمندان و ستاره شناسان به شدت تلاش کردند با تکذيب اين اخبار توجه عمومي را از شايعه پايان دنيا به سمت تبعات و عواقبي جلب کنند که اين مسئله روي کودکان و نوجوانان خواهد داشت. اين واهمه‌هاي بي اساس بر پايه سوء تفسير تقويم ماياها شکل گرفته است. در روز 21 دسامبر، تاريخ انقلاب زمستاني، يک سيکل تقويمي که از آن با عنوان سيزدهمين «باکتون» ياد مي‌شود به پايان خواهد رسيد. اگرچه علماي مايا بر اين باور هستند که اين قوم باستاني در اين تاريخ شاهد آخرالزمان نخواهد بود اما شايعاتي در اين زمينه شکل گرفته است که يک رويداد کيهاني موجب مي‌شود زندگي زمين در اين تاريخ به پايان برسد. از آنجا که بحث رخداد يک رويداد کيهاني مطرح مي‌شود ناسا هم وارد بحث شده است. اين سازمان فضايي با پاسخ به پرسشهاي علمي‌تلاش کرده است شايعاتي که در اين رابطه وجود دارد را تکذيب کند. يکي از اين شايعات توهم برخورد يک سياره قرمز رنگ با زمين در تاريخ 21 دسامبر است که موجب کشته شدن همه انسانهاي روي زمين مي‌شود. حقيقت امر اينجا است که ستاره شناسان امروز در تشخيص اشياء نزديک به زمين عملکرد قابل قبولي دارند و گفته مي‌شود که هر سياره سرگرداني که قرار باشد در اين تاريخ به زمين برخورد کند بايد از هفته‌ها قبل در آسمان بين زمين و ماه به عنوان يک جسم درخشان قابل مشاهده باشد. يکي از اين شايعه‌ها اين است که زمين در تاريخ 23 تا 25 دسامبر در تاريکي مطلق فرو مي‌رود که بي اساس بودن اين شايعه دانشمندان ناسا را به شدت شگفت زده کرده است. گروه فناوريهاي نوين خبرگزاري مهر در اين زمينه گفت‌وگويي را با ديويد موريسون – زيست اخترشناس مرکز پژوهشي ايمز ناسا و رئيس مرکز مطالعه حيات درکيهان کارل سگان و دانشمند ارشد موسسه علوم قمري ناسا درباره اين شايعات انجام داده است. ديويد موريسون در اين گفت‌وگو با تأکيد بر اينکه 10 سال پيش به ايران سفر کرده و جمهوري اسلامي‌ايران را کشور فوق‌العاده‌اي ديده است، شايعات بي‌اساس پايان دنيا را تکذيب کرد.

* گروه فناوريهاي نوين: آيا هيچ گونه تهديدي در سال 2012 زمين را تهديد مي‌کند؟

– خير، البته به غير از گرمايش زمين که بزرگترين تهديد بلندمدت سياره ما به شمار مي‌رود.

* منشاء داستان «خاموشي کامل» زمين در تاريخ 23 تا 25 دسامبر چيست؟

– اين ايده به قدري بي پايه است که من نمي‌دانم منشأ آن کجا است. اين ايده ناشي از جنون، چند هفته پيش‌از وسط ناکجا آباد سر در آورد و هيچ پايه علمي‌براي آن وجود ندارد.

وي اعتقاد دارد که آنچه در نظر عده‌اي يک ايده خنده‌دار و در نظر عده‌اي ديگر تنها يک شايعه به نظر مي‌رسد، موجبات نگراني‌هاي جدي را براي برخي افراد به ويژه جوانان و نوجوانان فراهم کرده است.

* آيا اين امکان وجود دارد که برخي از اجسام کيهاني به نوعي با زمين همتراز شوند که به زمين صدمه بزنند، يا آن را تخريب کنند؟

– در ماه دسامبر هيچ همترازي وجود ندارد. حتي اگر هم وجود داشته باشد اين مسئله هيچ صدمه اي به زمين وارد نمي‌کند. تنها موردي که مي‌تواند به زمين صدمه بزند و يا آن را نابود کند يک برخورد و تصادم با اجسام بزرگي چون يک خرده سياره بزرگ خواهد بود. درست مثل خرده سياره اي که 65 ميليون سال پيش به زمين برخورد کرد و موجب انقراض دايناسورها شد.

اما امروز هيچ خطري زمين را تهديد نمي‌کند.

* آيا خطر برخورد يک شهاب سنگ و يا يک خرده سياره در آينده نزديک با زمين وجود دارد؟

– خير به هيچ عنوان.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.