امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه آرد و نان به مدت 10 روز در استان مرکزی

کد مطلب: 50629 | تاریخ ارسال: 20 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: وظیفه اصلی این سازمان در بحث نان نظارت بر کمیت و قیمت آرد و نان است و در بخش کیفیت، نمایندگان سایر دستگاه ها نظارت می کنند.

به گزارش مرکزی دیلی ، کمال فدایی فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: طرح نظارتی ویژه آرد و نان به مدت 10 روز از تاریخ 11 آذر ماه تا 21 آذر ماه با هدف نظارت بر قیمت و کمیت آرد و نان به صورت همزمان برگزار شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا با اختصاص حداکثر تیم‌های نظارتی و حداکثر توان سازمان این طرح برگزار شد، برای اجرای این طرح در شهرستان اراک 7 تیم نظارتی و در هریک از شهرستان های استان یک تیم نظارتی در این طرح شرکت کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده این طرح با هدف نظارت هر چه بیش تر بر کارخانه‌های آرد و نانوایی های استان با مشارکت دستگاه‌هایی از قبیل اداره کل استاندارد استان، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری برگزار شد.

وی با اشاره به این موضوع که سازمان صنعت معدن و تجارت تنها بر قیمت و کمیت آرد و نان نظارت می کند خاطر نشان کرد: در حوزه کیفیت نان متولی اصلی، این سازمان نیست و دستگاه های دیگر از قبیل اداره استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی، بر کیفیت نان نظارت می‌کنند .

فروتن تصریح کرد: استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به صورت مستقیم تخلفات را به تعزیرات حکومتی ارجا دهند و یا با تنظیم پرونده مشترک با سازمان صنعت معدن و تجارت، پرونده تخلفات را به تعزیرات ارائه دهند.

وی افزود: تا به امروز تخلف گران فروشی مشاهده نشده است ولی مشکل کم فروشی نان در برخی از نانوایی ها مشاهده شده که با این موضوع برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان راهکارهایی برای بهبود کیفیت نان افزود: یکی از راهکار های مهم در جهت افزایش کیفیت نان، درجه بندی و تنوع قیمت انواع نان است.

فروتن خاطر نشان کرد: بخش زیادی از موضوع کیفیت نان به دانش، تجربه، مهارت نانوا در جهت عمل آوری و پخت نان بر می‌گردد و در مورد کیفیت، عوامل مهمی از قبیل شاتر، درجه حرارت، کیفیت گندم و آرد دخیل است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.