امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



فراهم آمدن زیرساخت استقرار كارگاه های فرش در شهرك های صنعتی استان مركزی

کد مطلب: 50602 | تاریخ ارسال: 19 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: زیرساخت استقرار كارگاه های تولیدی فرش دستبافت در شهرك های صنعتی این استان فراهم شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘عزیز الله صدیقی’ روز چهارشنبه در نشست كارگروه تخصصی فرش دستبافت استان مركزی بیان كرد: متقاضیان می توانند با ارایه درخواست به اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی و دریافت موافقت نامه از سوی مركز ملی فرش دستبافت كشور در این شهرك ها كارگاه تولیدی ایجاد كنند.

وی افزود: استقرار واحدهای تولید فرش دستبافت در شهرك های صنعتی فرصتی مناسب برای رونق بخشی دوباره به این حوزه است زیرا تولیدكنندگان با هزینه ای كمتر می توانند كارگاه بافت ایجاد كنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی خاطر نشان كرد: كارگاه های بافت فرش زمینه فرصت های شغلی جدید را به همراه دارد كه این مهم یكی از اهداف اداره فرش این سازمان است.

صدیقی ادامه داد: امیدواریم با توسعه هر چه بیشتر آموزش زمینه ایجاد اشتغال بیشتر در استان مركزی فراهم شود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی نیز گفت: سخت و زیان آور بودن شغل قالی بافی در این استان بررسی می شود تا نتیجه آن به مركز ملی فرش انتقال یابد.

‘محمد نادری’ افزود: اثبات سخت و زیان آور بودن این شغل برخوردار شدن قالی بافان از مزایای بازنشستگی با 20 سال فعالیت را به همراه دارد.

وی اظهار كرد: اتحادیه ها در صورت تمایل می توانند گروه های بازاریابی فرش دستبافت به كشورهای دیگر اعزام كنند كه این مهم نیازمند ارایه طرح های بازاریابی و معرفی كشور هدف است.

پیگیری ثبت نشان جغرافیایی با توجه به پیشینه فرش دستبافت در استان مركزی، بررسی قالی بافی به عنوان یك شغل سخت و زیان آور و اعزام تولیدكنندگان و طراحان فرش به كشورهای هدف از جمله مصوبات كارگروه تخصصی فرش دستبافت این استان بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.