امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



كیفیت بخشی و تغییر سوخت خودروهاراهبردمهم مهار آلودگی هوا

کد مطلب: 50527 | تاریخ ارسال: 16 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت:كیفیت بخشی و تغییر نوع سوخت خودروها در اراك راهبرد مهم در مهار آلودگی هوای این شهر است.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘امیر انصاری’ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مذاكرات انجام شده با وزارت نفت از اواخر امسال سهمیه سوخت صدردصدی بنزین یورو 4 برای اراك تخصیص می شود كه این مهم در بهبود شاخص كیفیت هوا اثرگذاری مستقیم دارد.

وی توضیح داد: بنزین یورو 4 دارای اكتان 97 است كه بالاتر از بنزین معمولی است و این مهم موجب تسریع زمان سوخت در موتور و جلوگیری از فرآیند سوخت ناقص می شود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار كرد: روزانه بیش از یكصد هزار تردد در شهر اراك انجام می شود و از 200 هزار خودروی موجود در این شهر 46 هزار دستگاه در فرسوده است.

انصاری بیان كرد: بر اساس آخرین مطالعات موجود تردد خودروها سهم 48 درصدی در آلودگی هوای اراك دارد كه با تغییر سوخت به بنزین یورو 4 علاوه بر كمرنگ شدن این معضل، عمر و كاركرد موتور خودروها هم افزایش می یابد.

وی اظهار كرد: قرار است سهمیه صددرصدی سوخت بنزین یورو 4 اراك با راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند تامین شود.

وی توضیح داد: بنزین های معمولی با اكتان 87 سوخت ناقص دارند و تركیبات آلاینده گازی شامل اكسیدهای ناكس، سرب، منواكسید كربن و تیرگی را در هوا انتشار می دهند.

شهر اراك یكی از هشت شهر آلوده كشور شناخته شده كه از ابتدای سال جاری تا كنون 61 روز آلوده را سپری كرده است.

با اقدامات طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك در سه سال اخیر بخشی از آلاینده های هوای اراك با عملیات اصلاح معابر، جلوگیری از فعالیت واحد های صنعتی آلاینده و توسعه فضای سبز كم شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.