امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آصفری:آمریکا در افغانستان امپراتوری مواد مخدر به راه انداخته است

کد مطلب: 50511 | تاریخ ارسال: 16 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در واکنش به تلاش آمریکا برای امضا تفاهم‌نامه نظامی با افغانستان، گفت: آمریکا به دنبال حضور دراز مدت در افغانستان با هدف تجارت مواد مخدر است.

به مرکزی دیلی، محمد‌حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، به تلاش آمریکا برای امضا تفاهم‌نامه نظامی با افغانستان اشاره کرد و با بیان اینکه هرگونه تفاهمی با آمریکا به ضررافغانستان تمام خواهد شد، گفت: آمریکایی‌ها قریب به یک دهه است که در این کشور مستقر شده‌اند تا بنا به ادعای خود دموکراسی و امنیت پایدار را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاورند ولی اکنون چیزی به جز نا‌امنی و تنش میان مردم افغان و نیروهای غربی به چشم نمی‌خورد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصرار سیاستمداران آمریکا برای ادامه حضور نظامی در افغانستان برای واشنگتن منفعت دارد، توضیح داد: آمریکا تنها در سودای به قبضه درآوردن کشت و تولید و صادرات مواد مخدر در افغانستان حاضر شد تا با طی هزاران کیلومتر سربازان خود به این کشور برساند.

وی به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان بعد از حضور نیروهای آمریکایی اشاره و تصریح کرد: ظرف مدت چهارسال تولید مواد مخدر در افغانستان بیست هزار تن افزایش یافت و همه این مسئله به خاطر چشم طمع آمریکایی‌ها به مواد مخدر افغانستان است.

آصفری با اشاره به مذاکرات دولت افغانستان و آمریکا درخصوص امضای پیمان امنیتی و حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، گفت: حضور نیروهای خارجی در افغانستان به هرشکلی که باشد به معنی ادامه جنگ و افزایش ناامنی خواهد بود و حضور آنان با اعتقادات دینی و شعائر ملی مردم افغانستان همخوانی ندارد و اساساً این پیمان دارای انگیزه‌ای به جز ادامه جنگ و آماده سازی زمینه مداخله کشورهای دیگر در افغانستان نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اگر حضور نیروهای خارجی می توانست موجب ایجاد صلح و ثبات در افغانستان باشد، باید این کار در طول ۱۱ سال گذشته با حضور نیروهای نظامی بیش از چهل کشور در افغانستان متحقق می‌شد.

افغانستان و آمریکا در حال مذاکره برای امضاء تفاهم‌نامه امنیتی‌ای هستند که زمینه‌های فعالیت هر چه بیشتر نظامیان آمریکایی را در افغانستان فراهم می‌کند؛ جدیدترین اخبار حاکی از سفر رئیس جمهوری افغانستان به آمریکا برای انجام مذاکرات در این باره است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.