امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


خطبه های نماز جمعه دیروز شهر اراک

خطبه های نماز جمعه دیروز شهر اراک

کد مطلب: 50490 | تاریخ ارسال: 15 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

امام جمعه اراک، گفت: مبارزه با استکبار جوهره اسلام است، اینکه در برابر کاخ ‌نشینان آمریکا و صهیونیست زانو خم کرده و با آنان رابطه برقرار کنیم، حرف اسلام نیست، این ادعای اسلام آمریکایی است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دیروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با بیان اینکه در اسلام علوی جهاد، شهادت و غیرت و خدمت به مردم و محرومین حرف اول و آخر را می‌زند، افزود: مبارزه با آمریکا و صهیونیست در جوهره مردم خداجوی اسلام ناب محمدی(ص) نهفته است.

وی با اشاره به حضور 70 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در اجلاس بیداری اسلامی در تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با 70 نفر از اساتید دانشگاهی به خوبی ابعاد بیداری اسلامی را معرفی کردند و بر ادعای بیداری عربی که از سوی برخی کشورها مطرح می‌شود، خط بطلان کشیدند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: آنچه استکبار جهانی و حاکمان ستمگر را از این جنبش به هراس انداخته بیداری اسلامی است، چرا که پیروزی حق بر باطل اشارتی است که خداوند در قرآن کریم وعده آن را داده است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در این مورد فرمودند؛ دشمنان از کلمه بیداری اسلامی می‌ترسند و سعی می‌کنند این کلمه به کار نرود،‌ آن‌ها از اسلامی که در توده مردم امتداد عملی دارد در هراس هستند.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام، دین تمدن ساز، انسان ساز و هدایتگر است و سبب عزت، شرف و عظمت انسان‌ها می‌شود، افزود: کشورهای عربی و اسلامی نباید فریب توطئه‌های دشمنان اسلام را بخورند و با بازی با کلمات اصل این حرکت که کاملا اسلامی و ضد استکبار است، دچار انحراف شوند.

وی ادامه داد: ایستادگی در برابر استعمار، ظلم، بیداد و ستم بیداری عربی نیست، بلکه بیداری اسلامی است و آن چه باعث شد، مردم مظلوم غزه در برابر اسرائیل غاصب و جنایتکار به برتری و پیروزی برسند، بیداری اسلامی بود و لا غیر.

امام جمعه اراک با بیان اینکه موتور محرکه امت‌های اسلامی، اسلام محمد(ص)، اسلام کربلا و اسلام علی(ع) و فاطمه(س) است، گفت: مبارزه با استکبار جوهره اسلام است، اینکه در برابر کاخ‌نشینان آمریکا و صهیونیست زانو خم کرده و با آنان رابطه برقرار کنیم، حرف اسلام نیست، این ادعای اسلام آمریکایی است، چرا که در اسلام علوی جهاد، شهادت و غیرت و خدمت به مردم و محرومین حرف اول و آخر را می‌زند.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر لزوم توجه مردم و مسئولان به قشر جوان خاطر نشان ساخت: پژوهشگران و فرهیختگان جوان کشور، پرچم‌داران عزت و شرف و ستون فقرات جامعه در رسیدن به کمال و پیشرفت هستند و باید قدر آنان را بدانیم چرا که جوانان سرمایه اسلام و قرآن هستند و باید به آنان میدان داد.

وی اظهار داشت: توجه به مردم به عنوان موتور حرکت جامعه از دیگر نکات مهم مطرح شده در اجلاس بیداری اسلامی بود، همچنین کادر سازی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از دیگر موضوعات مهم و قابل توجه در این نشست بود که باید به آن توجه جدی شود.

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه در جوامع بشری امروز، گفت: اهداف دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید عزت و عظمت اسلام و قرآن و مسلمانان باشد و در این راه باید بکوشیم دانشگاه‌ها اسلامی باشند و علوم اسلامی در آن‌ها همیشه زنده باشد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه هدف حوزه و دانشگاه خدمت به اسلام، قرآن و نظام است و هر قدمی که بر می‌دارند، باید در راستای وحدت، هم‌دلی و وفاق بین یکدیگر باشد، تأکید کرد: ایران اسلامی دانشگاه مرده و حوزه علمیه مرده نمی‌خواهد، در ایران باید دانشگا‌ها و حوزه‌های علمیه بیدار باشند و در سرنوشت مسلمانان تأثیر‌گذار و نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید در ابعاد اسلامی و انسانی پیش ‌قراول باشد، ادامه داد: دانشگاه باید در کنار حوزه در امر پیشرفت علمی و فناوری کشور بکوشد و حوزه نیز باید در کنار دانشگاه در زمینه تربیت مدیرانی متعهد و با اخلاص و برقراری ارتباطات معنوی، اخلاقی و اجتماعی تلاش داشته باشد.

اشاره به شهادت امام سجاد(ع) و فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.