امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



50 درصد صنایع استان مركزی در پوشش تشكل و انجمن صنفی هستند

کد مطلب: 50478 | تاریخ ارسال: 15 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

رییس خانه صنعت و معدن استان مركزی گفت: 50 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مركزی تحت پوشش فعالیت های تشكلی و انجمن های همگن صنعتی هستند.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘منوچهر توسطی’ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اكنون 20 انجمن همگن صنعتی در این استان ثبت شده كه 12 انجمن فعال و هشت انجمن نیمه فعال است.

وی اظهار كرد: دو هزار و 850 واحد صنعتی در استان مركزی وجود دارد كه نزدیك 90 درصد این صنایع كوچك و متوسط هستند و وجود انجمن های همگن صنفی در راهبری فعالیت ها، توسعه صنعتی و پیگیری مشكلات نقش محوری دارد.

رییس خانه صنعت و معدن استان مركزی، انجمن های همگن برق و الكترونیك، صنایع ریلی، ماشین آلات راهسازی و كشاورزی، انرژی و نیرو، خدمات مدیریتی و مهندسی، عایق رطوبتی، گالوانیزه، قطعه سازان خودرو، صنایع معدنی و سنگ های تزئینی را از فعالترین این تشكل ها عنوان كرد.

توسطی بیان كرد: انجمن های همگن صنعتی بازوی تخصصی صنایع با سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در راهبری و توسعه صنعتی هستند.

وی اظهار كرد: با توجه به اینكه در راستای اصل 44 قانون اساسی به تازگی بخش وسیعی از امور صنایع به خانه های صنعت و معدن سپرده شده تقویت جایگاه مشورتی و اجرایی انجمن های همگن صنعتی اهمیت خاص یافته است.

رییس خانه صنعت و معدن استان مركزی حضور پررنگ انجمن های همگن صنعتی در فرهنگ سازی كارآفرینی و برجسته سازی جایگاه كسب و كار در جامعه را ضروری دانست.

توسطی تصریح كرد: با وجود رتبه نخست تنوع صنعتی، مقام دوم صنایع مادر تخصصی و رتبه چهارم صنعت استان مركزی در كشور، تنها كمتر از پنج درصد واحدهای صنعتی این منطقه صادرات حرفه ای دارند و این مهم وظیفه انجمن های همگن صنعتی را در بهبود مطالعات بازار و توانمند كردن واحدها گوشزد می كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.