امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مشایخی: رسالت هنر تبیین عینی رشد و کمال در انسان است

کد مطلب: 50465 | تاریخ ارسال: 14 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اساسی‌ترین رسالت هنر تبیین عینی و ایجاد رشد و کمال در انسان است و هنرمندان متعهد و آگاه در طول تاریخ ماندگارترین و بیشترین تأثیر را در جریان‌های جوامع بشری داشته‌اند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مشایخی در کارگاه عملی هنرهای تجسمی که با موضوع تحکیم بنیان خانواده در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، با اشاره به حضور 35 هنرمند در این کارگاه گفت: در این کارگاه هنرمندان با بهره‌گیری از هنر نقاشی، نگارگری، کاریکاتور، تصویرگری، پوستر و مجسمه سازی به خلق آثاری با موضوع تحکیم بنیان خانواده پرداختند.

وی با بیان اینکه آثار هنری خلق شده در این کارگاه به موضوع محبت و گفت‌وگو در خانواده‌ها پرداخته و می‌تواند جایگزین اختلافات شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه توجه به مهم‌ترین آسیب و تهدید به نام طلاق در حوزه خانواده است که جدی نگرفتن این مهم، مشکلات بزرگی را به جامعه وارد می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه این کارگاه با مشارکت ستاد تحکیم خانواده استان در راستای تحقق اجرای سند پیشگیری و کاهش طلاق برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سند جامع کاهش طلاق در سال جاری و به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به اجرا درآمده است که هر یک از ادارات استان، وظایف خاصی را در این زمینه بر عهده گرفته‌اند.

مشایخی ارائه کتاب به صورت رایگان با موضوع تحکیم نهاد خانواده، برگزاری جشنواره تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی در مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، برگزاری کنسرت موسیقی، برگزاری نمایشگاه کتاب و ایجاد غرفه تخصصی کتاب با موضوع خانواده و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی را از وظایف اداره ارشاد در این زمینه عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه با محوریت خانواده در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، آثار حجمی و …، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع تحکیم بنیان خانواده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانه فرهنگ دیجیتال از طریق امانت‌سپاری و فروش با محوریت خانواده، اکران فیلم‌های مربوط به مباحث خانواده و طلاق و گسترش فعالیت‌های چرخ فرهنگ اراک از دیگر وظایف این اداره به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اجرای سند جامع کاهش طلاق در سال جاری اظهار داشت: این سند به همت استانداری مرکزی و با همکاری 348 دستگاه اجرایی استان به اجرا درآمده است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز وظایف مهمی را دراین راستا بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 150 هنرمند تجسمی استان مرکزی در سطح ملی و بین‌المللی برای این استان افتخارآفرینی می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.