امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رضایی : تقویت احزاب، مردم‌سالاری دینی را برجسته‌تر می‌کند

کد مطلب: 50422 | تاریخ ارسال: 13 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون احزاب در مجلس، تصریح کرد: ایجاد بستر‌های قانونی برای شکل‌دهی و تقویت احزاب متناسب با ساختار و اهداف نظام، مردم‌سالاری دینی را در کشور برجسته‌تر می‌کند.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد‌ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، اصلاح قانون احزاب که در دستور کار کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس قرار دارد را ضروری خواند و گفت: ‌با توجه به اینکه احزاب در کشور اثر‌بخشی و فعالیت لازم را ندارند، ضرورت اصلاح این قانون به شدت احساس می‌شود و باید بستر‌های آن فراهم شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مردم‌سالاری دینی است، باید زمینه‌ها و شرایط قانونی فعالیت احزاب متناسب با ساختار نظام و آرمان‌های انقلاب فراهم شود تا مردم‌سالاری دینی بیش از پیش جلوه پیدا کند.

رئیس کمیته سیاست داخلی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، یادآور شد: در کشور نزدیک ۲۴۰ حزب ثبت رسمی شده‌اند، این در حالی است که حتی ۵ حزب فعال و اثر‌گذار هم در کشور فعالیت ندارند که بر این اساس بازنگری قانون احزاب در کشور ضروری است.

رضایی، تصریح کرد: به دلیل همین ضرورت است که اصلاح قانون احزاب در دستور کار کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس قرار گرفت و هم‌اکنون کمیته احزاب کمیسیون، در حال بررسی دیدگاه‌ها و نظریات کارشناسان و متخصصان درباره قانون احزاب است.

نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در اصلاح قانون احزاب تلاش بر این است علاوه بر فعال‌تر و اثر‌گذار‌تر کردن احزاب، احزابی متناسب با شرایط کشور و اصول و ساختار نظام شکل گیرد که با اقبال و توجه مردم مواجه شده و پرچمداری نظام مردم‌سالار دینی ایران را نشان دهد.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، فرآیند بررسی کارشناسانه و اصلاح قانون احزاب را پیچیده و طولانی مدت خواند و تاکید کرد: از آنجایی که این طرح هم‌اکنون در حال بررسی کارشناسی در کمیته احزاب مجلس است، بعید به نظر می‌رسد که به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برسد اما آغاز بررسی این طرح در مجلس، گامی مثبت در تقویت احزاب محسوب می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.