امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سلیمی: چهارصد سال شعار دموکراسی فرانسه زیر سوال رفت

کد مطلب: 50412 | تاریخ ارسال: 13 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش‌های اسفبار از وضعیت زندان‌های فرانسه با بیان اینکه با این گزارش چهارصد سال شعار دموکراسی فرانسه زیر سوال رفت، گفت:طبق آمارهای جهانی بیشترین حجم زندانیان و افراد زیر خط فقر متعلق به کشورهای مدعی حقوق بشر است.

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خانه ملت، با یادآوری ابراز نگرانی هیات بازرسی زندان‌های فرانسه از وضع اسفبار زندانیان در این کشور گفت:‌ فرانسه خود را همواره به عنوان مهد آزادی و دموکراسی معرفی می‌کند ولی با توجه به رفتار خشن این کشور با زندانیان و معترضان سیاسی بر همگان آشکار شد فرانسه چهارصد سال تنها شعار دموکراسی و اهمیت رعایت حقوق بشر را سر داده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به ادعای غرب در حمایت از حقوق بشر، توضیح داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری غرب در پشت چهره زیبا و طرب‌انگیز خود ماهیتی پست و ددمنشانه دارد و واقعیت این است که اروپا و آمریکا تنها با تزئین ویترین‌های رنگین خود بر جنایات در عراق، افغانستان، سوریه و دیگر نقاط جهان سرپوش می‌گذارند.

وی با یادآوری این که بالاترین میزان جرم، جنایت و خشونت به غرب اختصاص دارد، گفت: طبق آمارهای جهانی بیشترین حجم زندانیان و افراد زیر خط فقرمتعلق به کشورهای مدعی حقوق بشر است.

سلیمی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر وسیله‌ای برای منزوی کردن کشورهای مقاوم در برابر غرب به شمار می‌رود، گفت: از دیدگاه آنان کشورهایی که از نظر ایدئولوژی، اقتصاد و سیاست تابع قدرت‌های استکباری غرب نیستند و در جهت تأمین منافع قدرت‌های غربی گام برنمی‌دارند باید با هر وسیله‌ای، خصوصاً موضوعاتی نظیر دفاع از حقوق بشر دموکراسی منزوی شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به اقدامات غرب ضد سوریه تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر تسلیحات خطرناک و حتی سلاح شیمیایی در اختیار مخالفان نظام سوریه می‌گذارند و در برابر کشتار کودکان، زنان و افراد غیر مسلح نه تنها سکوت می‌کنند بلکه با موضع‌گیری‌های خود از تروریست‌ها حمایت نیز می‌کنند.

هیات بازرسی زندان‌های فرانسه درباره وضع نگران کننده زندان‌های این کشور هشدار داد و اوضاع زندانیان را اسفبار توصیف کرد./

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.