امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تصویب 21 طرح اشتغالزایی در استان مرکزی

کد مطلب: 50284 | تاریخ ارسال: 8 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی از تصویب 21 طرح اشتغالزایی در نهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی، ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان 21 طرح تولیدی و اشتغالزایی با 13 میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه گذاری به تصویب اعضای کارگروه رسید.

وی تصریح کرد: از مجموع این تعداد 20 طرح در حوزه سرمایه درگردش است،

که اعتبارات تخصیصی به این طرح‌ها از طریق بانک‌های ملت و صادرات به منظور پایداری و تثیبت اشتغال‌های موجود در این واحدها پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی ادامه داد: در این نشست همچنین سه طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به تصویب رسید که تسهیلات ارزی اختصاص یافته به این پروژه‌ها 30 میلیون و 660 هزار یورو و تسهیلات ریالی 12 میلیارد تومان است.

شیخی ادامه داد: بخشودگی جرایم یک شرکت تولیدی به مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی همچنین با اشاره به تصویب رشته طراحی فرش با کامپیوتر به عنوان شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی گفت: این رشته به عنوان رشته‌ای جدید به شورای عالی اشتغال کشور معرفی می‌شود که چنانچه مورد تصویب قرار گیرد به عنوان رشته ملی در کشور محسوب خواهد شد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی در ادامه از اختصاص سه میلیارد تومان تسهیلات قرض‌ا‌لحسنه به متقاضیان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات سه میلیون ریالی به دارندگان مدرک قالی بافی از سازمان صنعت، معدن و تجارت به استعداد یک هزار نفر از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

شیخی با بیان اینکه مانده اعتبارات بانک‌های استان در حال حاضر کمتر از 100 میلیارد تومان است، بیان داشت: در حوزه اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 45 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که بانک‌ها باید ظرف 10 روز آینده تکلیف نهایی متقاضیانی که تاکنون موفق به جذب اعتبارات نشده‌اند را مشخص کنند.

وی گفت: در حوزه مشاغل خانگی و خوداشتغالی نیز تاکنون 57 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که از این مبلغ 33 میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی و مابقی خود اشتغالی بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.