امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رجایی:توازن در تولید و صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

کد مطلب: 50282 | تاریخ ارسال: 8 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از وضعیت تولید و صادرات محصولات کشاورزی و نابسامانی های ایجاد شده در این محصولات، گفت: در حال حاضر توازن لازم در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد که این مسئله مهمترین عامل در نابسامانی های ایجاد شده در بازار این نوع محصولات است که باید به آن توجه شود.

به گزارش مرکزی دیلی، عباس رجایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه مشکلات متعددی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد، این موضوع باعث شده تا نابسامانی هایی در بازار این محصولات ایجاد شده و قیمت ها بطور سرسام آوری افزایش یابد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاثیر ممنوعیت صادرات محصولات لبنی بر تنظیم بازار داخلی را مقطعی دانست و گفت: باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری معقول و منطقی در مورد واردات و صادرات محصولات لبنی، آمار دقیقی در مورد میزان تولید این محصولات ارائه شود.

وی تأکید کرد: ممنوعیت صادرات برخی از مواد لبنی از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اینکه در مورد میزان تولید محصولات لبنی خلاء آماری وجود دارد و تا زمانی که آمار دقیق و قابل استنادی در خصوص این محصولات وجود نداشته باشد، نمی‌توان تصمیم‌گیری معقول و منطقی در مورد واردات و صادرات محصولات لبنی انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به نوسانات ایجاد شده در بازار مرغ و تخم مرغ، گفت: اگر دولت عزم جدی برای برخورد و معرفی اخلالگران بازار مرغ و تخم مرغ را داشته باشد، مجلس و کمیسیون کشاورزی نیز در این خصوص دولت را همراهی خواهد کرد، اما متأسفانه تاکنون قدم های مثبتی از سوی دولت در این زمینه برداشته نشده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به آزادسازی قیمت محصولات لبنی، تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که در حوزه تولید تمامی محصولات لبنی ایجاد شده، آزادسازی قیمت محصولات لبنی اقدام مناسبی است، اما باید در کنار آن زمینه های تولید نیز فراهم شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که بر سر راه تولید شیر و محصولات لبنی وجود دارد، مشخص نبودن متولی پاسخگو در قبال این مشکلات بوده که با تصویب و اجرای دقیق طرح انتزاع از سوی دولت تا حدودی این معضلات کاسته شده و فقط یک وزارتخانه پاسخگو خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: باید با احتیاط با مساله تولید برخورد شود و مشکلات این بخش را به حداقل برسانیم

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.