امروز امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / Tuesday, Jun 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نواخته شدن زنگ شیر و سلامتی در مدارس استان مرکزی

کد مطلب: 50265 | تاریخ ارسال: 8 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی زنگ شیر و سلامتی مدارس استان مرکزی به صورت نمادین در دبستان کاظم میثمی اراک نواخته شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی صبح امروز در این مراسم گفت: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از شیر، ترویج صحیح فرهنگ تغذیه و افزایش مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی در بین خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف طرح توزیع شیر در مدارس است.

سیف‌الله کریم‌زاده افزود: توزیع شیر در بین دانش‌آموزان همچنین با هدف کاهش فقر جسمانی، افزایش سلامتی و کاهش بیماری و اصلاح الگوی مصرف به اجرا در آمده است.

وی با یبان اینکه توزیع شیر در مدارس یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش تمایل دانش‌آموزان به خوردن شیر است، تصریح کرد: تغذیه سالم یکی از عوامل برخورداری از جسمی توانمند و روانی شاداب برای تحقق آینده‌ای روشن است که شیر نیز به عنوان تغذیه‌ای سالم از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی (مدارس دولتی)، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و مدارس شبانه‌روزی، جامعه هدف توزیع شیر هستند، گفت: سرانه مصرف در برنامه توزیع شیر مدارس 14 کیلوگرم در سال است که امسال هر دانش‌آموز 70 نوبت شیر دریافت می‌کند.

کریم‌زاده افزود: در سال جاری 170 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که از این تعداد 34 هزار نفر در مناطق روستایی یک‌صد و 36 هزار نفر در مناطق شهری هستند.

وی اعتبار تخصیصی به استان به منظور توزیع شیر را 2 میلیارد و 470 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: به منظور تامین شیر مورد نیاز با پنج کارخانه بزرگ تولید کننده شیر در استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان ساخت: شیر مدارسی که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند به صورت استرلیزه و در مناطق شهری به صورت پاستوریزه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.