امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رونمایی از سند تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان مرکزی

کد مطلب: 50210 | تاریخ ارسال: 6 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و نیروی انتظامی استان در راستای ارایه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از این طریق، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سیف‌الله کریم‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری با نیروی انتظامی که در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: یکی از دلایل جاودان ماندن عاشورا و قیام امام حسین(ع) الهی بودن این قیام بوده است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا برخلاف دیگر وقایع تاریخی هیچگاه به فراموشی سپرده نشده است تصریح کرد: حرکت اباعبدالله(ع) متصل به خداوند بود و از آنجا که خداوند بر زمان و مکان حاکم است در نتیجه تاریخ و جغرافیا به خواست خداوند متعال مقهور حرکت بزرگ امام حسین(ع) شد.

وی با سیاسی و فرهنگی دانستن حرکت امام در روز عاشورا، بر لزوم انجام فعالیت‌های سیاسی و انتظامی در قالب‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: این حرکت‌ها برای جاودان و موثر بودن باید حتما دارای پشتوانه فرهنگی باشند.

وی با اشاره به برقراری این تفاهم‌نامه در سطح فرماندهی انتظامی کشور و وزارت آموزش و پرورش افزود: بر همین اساس این تفاهم‌نامه در سطح استانی نیز منعقد می‌شود و از طریق همکاری با نیروی انتظامی شرایطی را فراهم خواهیم کرد که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با حضور کارشناسان این نیرو در مدارس از آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این جلسه با تأکید بر اثرگذاری بیش از پیش آموزش همگانی در جوامع افزود: امروزه در جوامع مدنی سالم پیشگیری از آسیب‌ها از اولویت‌های جامعه است.

وی افزود: در جامعه امروز پلیس به تنهایی نمی تواند در برقراری امنیت پایدار موفق باشد و باید از آحاد اقشار جامعه در برقراری امنیت کمک گرفته شود و از آنجا که هر روز شاهد پیچیدگی جرایم در سطح جامعه هستیم لازم است نهادهای مرتبط نیز در برطرف کردن آسیب‌ها به یاری این نیرو برخیزند.

وی یکی از دلایل مهم ابتلای جوانان به آسیب‌های اجتماعی را ناآشنایی آنان با مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: هرقدر این مهارت‌ها بیشتر و بهتر آموزش داده شوند آمار جرایم در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه کشور اضافه کرد: هدف دشمن طیف جوان این کشور است و آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برای مقابله با این هجمه مأموریت سنگینی برعهده دارند.

وی افزود: در تلاش هستیم که با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی توجیهی را برای دانش آموزان و خانواده‌های آنها برگزار کرده و از طریق برگزاری کارگاه و کلاس های مختلف در راستای کاهش آسیب ها اقدام کنیم.

وی به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی درخصوص اجرای این تفاهم‌نامه اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در 4 ماده و 5 تبصره به تصویب رسیده و پس از تشکیل شورای سیاستگذاری اجرایی خواهد شد.

دبیرخانه این شورا در فرماندهی انتظامی مستقر خواهد شد و هشت کمیته فرهنگ ترافیک، مبارزه با مواد مخدر، اطلاع‌رسانی، آمار، تحقیقات و ارزشیابی، مشاوره و مددکاری، امنیت اخلاقی و پیشگیری، عفاف و حجاب، وظیفه عمومی و امنیت فضای مجازی در قالب این تفاهم‌نامه تشکیل خواهند شد.

در خاتمه این جلسه سند این تفاهم‌نامه مابین فرمانده انتظامی استان مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مبادله و رونمایی شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.