امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خبر استاندار از برقراری امکان سفر روزانه اراک – مشهد

کد مطلب: 50208 | تاریخ ارسال: 6 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

استاندار مرکزی روزانه شدن سفرهای اراک – مشهد را درخواست همه مردم استان برشمرد و گفت: باید از ظرفیتهای حمل و نقل ریلی در راستای رضایتمندی مردم و مسافران بهره گیری کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن اراک با تاکید بر اینکه گسترش حمل و نقل ریلی یکی از مولفه های توسعه صادرات به شمار می رود، افزود: راه آهن از جایگاه مهم در استان و کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: در بخش جابجایی مسافر نیز طرحهایی در دست اجراست که اصلاح مسیر فعلی راه آهن یکی از طرحهاست.

شعبانی فرد خاطرنشان کرد: دوخطه کردن مسیر فعلی برای جابجایی مسافر توسط قطارهای برقی تندرو از اولویتهای استان در حوزه حمل و نقل ریلی در حوزه مسافربری است.

وی با اشاره به هدفگذاری استان مرکزی در توسعه صادرات غیرنفتی این استان در طول برنامه پنجساله بیان داشت: تحقق این مهم در گرو رشد و توسعه حمل و نقل ریلی در هسته مرکزی کشور و فلات مرکزی ایران است.

طرح مطالعاتی عبور راه آهن از مسیر شهر اراک، خمین، گلپایگان، خوانسار و اصفهان

استاندار مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه حمل و نقل ریلی استان در بخش بار گفت: طرح مطالعاتی عبور راه آهن از مسیر شهر اراک، خمین، گلپایگان، خوانسار و اصفهان از جمله طرحهای مطالعات راه آهن استان مرکزی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح مسیر راه آهن فعلی استان در مسیر شازند، سمنگان و اراک بیان داشت: مسیر عبور قطارها که در شهر اراک وجود دارد باید به خارج از حریم شهر منتقل شود و این کار تنها با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود.

شعبانی فرد اصلاح مسیر اراک – راهگرد برای تردد قطارهای پرسرعت 120 کیلومتر را از دیگر طرحهای پیش روی حمل و نقل ریلی استان برشمرد و گفت: در این طرح باید از مسیرراهگرد تا ساقه قم در صورت استفاده از واریانت های جدید 45 کیلومتر و در صورت استفاده از مسیر فعلی 48 کیلومتر اصلاح شود.

وی ادامه داد: این طرح در جلسه مدیران طی هفته آینده نهایی می شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.