امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بی اعتنایی شورای شهر به سرنوشت اراک

کد مطلب: 500 | تاریخ ارسال: 4 می 2009 | چاپ صفحه

چهارمین جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اراک با خروج 4 نفر از اعضا باز هم بی نتیجه پایان یافت.در جلسه عصر امروز شورای شهر که با حضور همه اعضا برگزار شد،هنگام انتخاب هیئت رئیسه 4 نفر از اعضا شامل :رضا یوسفی تبار، اشرف بهادری،حسن احمدی و عماد مولائی نسب از جلسه خارج شدند و به این ترتیب جلسه از رسمیت افتاد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، در جلسه علني عصر امروز شوراي اسلامي شهر اراك كه به منظور انتخاب هيئت رئيسه شوراي شهر اراك برگزار شد به دليل به حد نصاب نرسيدن اعضاي شورا براي برگزاري انتخابات جلسه برگزاري انتخابات هيئت رئيسه به شنبه هفته آينده موكول شد.
سيد علي قائم مقامي در اين جلسه گفت: براساس قانون، فعاليت هيئت رئيسه دوره اول شوراي سوم شهر و مسئولان كميسيون‌هاي شورا تنها تا دوم ارديبهشت ماه سال جاري مجاز بوده است و بايد بلافاصله پس از انقضاي اين مهلت، نسبت به انتخاب هيئت رئيسه جديد شورا اقدام شود كه تاكنون اين اتفاق در شوراي شهر اراك رخ نداده است.
وي اضافه كرد: در تمام شوراهاي اسلامي در كشور انتخابات هيئت رئيسه برگزار شده است ولي تاكنون انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر اراك با وجود برگزاري چندين جلسه متوالي برگزار نشده است كه بايد هر چه سريع‌تر با برگزاري آن به مشكلات مردم و درخواست‌هاي آنان رسيدگي شود.
عضو ديگر شوراي شهر نيز گفت: انتخابات هيئت رئيسه شورا به چالشي ميان اعضاي شوراي شهر اراك تبديل شده است كه هر چه تلاش مي‌كنيم ميان اعضا به تعاملي دست يابيم، تمام تلاش‌ها بي‌اثر مي‌شود.
سيد عماد مولايي نسب اظهار داشت: در گذشته گمان مي‌كرديم كه همه اعضاي شورا براي خدمت به مردم با يكديگر رقابت مي‌كنند ولي امروز شاهد آن هستيم كه اعضا تحمل پنج دقيقه حرف مخالف خود را نداشته و تنها به دنبال مسائل خاص خود هستند.
وي با اشاره به اينكه برخي از اعضاي شوراي شهر در ميان خود مسئوليت‌هاي شورا را تقسيم كرده و براي ديگر اعضاي شورا شروطي را برپايه حمايت تعيين كرده‌اند گفت: متاسفانه شاهد آن هستيم كه با برخي شرط گذاشتن‌ها از سوي تعدادي از اعضاي شورا از آنان خواسته شده است در صورت راي مثبت به استيضاح شهردار و بركناري او يكي از مسئوليت‌هاي شورا را به افراد واگذار كنند كه اين موضوع در شان شورا نيست.
مولايي نسب گفت: برخي فشارهاي بيرون و درون شورا بر اعضاي شورا وارد مي‌شود كه اين مسايل سبب مي‌شود شوراي شهر از واقعيت‌هاي موجود و نيز رسيدگي به مسايل و مشكلات مردم غافل بماند.
عضو ديگر شوراي شهر نيز گفت: تحمل اين وضعيت در شوراي شهر اراك امكانپذير نيست و حضور نيافتن اعضاي شوراي شهر در جلسه انتخاب هيئت رئيسه نمي‌تواند ادامه يابد.
علي رجايي اضافه كرد: اين وضعيت در شورا به ضرر اقتدار آن است و سبب مي‌شود موجوديت شورا به خطر بيفتد كه مي‌طلبد با تعامل سازنده ميان اعضا نسبت به رفع مشكل و برگزاري انتخابات هيئت رئيسه اقدم كرد.
عضو ديگر شوراي اسلامي شهر اراك نيز با اشاره به اينكه براي انتخاب اعضاي هيئت رئيسه شوراي شهر بايد توانمند‌ترين اعضاي شورا انتخاب شوند گفت: بايد كسي را به عنوان رئيس در شوراي شهر برگزيد كه بتواند از شورا در محافل و مجالس مختلف دفاع كرده و از جايگاه شوراي شهر به خوبي پاسداري كند و نبايد در انتخاب افراد در اين مسئوليت به اقداماتي دست زد كه جايگاه شورا را مخدوش كند.
حسن احمدي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر اراك افزود: در انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر بايد تمام تفكرات موجود در شورا سهيم باشند تا امكان به نتيجه رسيدن طرح‌ها و لوايح در شورا فراهم شود.
ديگر عضو شوراي شهر اراك نيزگفت: براي اداره بهتر شوراي شهر اراك بايد همه اعضاي شورا با يكديگر به تعامل برسند تا امكان اداره شورا براي رئيس شورا وجود داشته باشد.
منوچهر كاظمي اضافه كرد: قدرت رئيس شوراي شهر اراك به اعضاي آن است چرا كه هريك از اعضا شورا با داشتن تخصص‌هاي مختلف مي‌توانند در اجراي برنامه‌هاي تدوين شده شورا به رئيس آن به عنوان هماهنگ كننده امور اجرايي شهرداري و شوراي شهر كمك كنند و بدون هماهنگي و تعامل ميان اعضا امكان اجراي اين برنامه‌ها وجود نخواهد داشت.
ديگر عضو شوراي اسلامي شهر اراك نيز گفت: اگر هيئت رئيسه شوراي شهر بدون در نظر گرفته شدن نظر تمام ديدگاه‌هاي موجود در شورا و يك‌طرفه انتخاب شوند نمي‌توان شاهد پويايي شوراي شهر بود.
اشرف بهادري گفت: هدف اعضا نبايد رسيدن به قدرت و پست در شوراي شهر باشد و اگر امروز مباحثي در خصوص پست‌ها در شوراي شهر مي‌شود به آن دليل است كه بتوان از افراد متخصص و متدين در اين مناصب براي اداره هر چه بهتر شورا استفاده كرد.
گفتني است چهارتن از اعضاي شوراي شهر با خروج از جلسه انتخابات هيئت رئيسه شوراي شهر اراك اين جلسه را به دليل بي‌توجهي به نظرات و آراي خود از سوي پنج عضو ديگر شورا از رسميت انداختند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.