امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آغاز اولين دوره آموزشی «شيعه‌شناسی» در اراک

کد مطلب: 49992 | تاریخ ارسال: 2 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مركزی از آغاز اولين دوره آموزشی شيعه‌شناسی در استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی، پيمان عين‌القضاتی، مسئول انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، با اعلام خبر آغاز اولين دوره مقدماتی آموزش شيعه شناسی در اراك، گفت: اين دوره به‌منظور تبيين حقيقی اين مذهب و بازشناختن به ديگر مذاهب برگزار می‌شود.

وی با بيان اينكه اين دوره از روز گذشته،10 آذرماه با حضور 400 نفر از بانوان و آقايان در فرهنگسرای آئينه اراك برگزار شد، گفت: علاقه‌مندان در روزهای جمعه هر هفته به آموزش و فراگيری مباحث مختلف اين دوره مي‌پردازند.

عين‌القضاتی اين دوره آموزشی را در 10 محور مختلف با عناوين مفهوم‌شناسی، حقانيت تشيع، تشيع در گذر تاريخ، جريان غلو، فرقه‌های شيعی، شيعه در عصر حاضر، ژئوپولتيك شيعه، اصول مبانی، امامت شيعه و سنی و مسئوليت شيعه بودن در بُعد عملی بيان كرد.

وی در ادامه با اشاره به اين مطلب كه مدرسان اين دوره از اساتيد حاذق شهرهای قم و تهران هستند، اضافه كرد: علاقه‌مندان در محضر اساتيدی مانند، بهشتی مهر، آيت‌الله حائری شيرازی، رجبی دوانی، فرمانيان، سيدوكيلی، لك، رضايی، نجارزادگان و ره‌دار كسب فيض می‌كنند.

عين‌القضاتی پيرامون نحوه برگزاری كلاس‌ها، نيز تصريح كرد: اين دوره كه از زمان ياد شده در حال برگزاری است تا 8 دی‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت و در يك برنامه فوق برنامه از اين تاريخ تا سيزدهم دی‌ماه سال‌جاری داوطلبان از محضر اساتيد و مراجع عظام قم تلمذ كرده و بر آگاهی‌های خود در اين باب خواهند افزود.

وی افزود: ادامه دوره از 13 دی‌ماه تا 4 اسفندماه سال‌جاري خواهد بود و علاقه‌مندان تا پايان سال‌جاري يا اوايل سال آينده در آزمون اين دوره شركت خواهند كرد و در نهايت به برگزيدگان گواهی نامه اعطا می‌شود.

مسئول انجمن قرآن و نهج‌ البلاغه استان مركزی در پايان، خاطرنشان كرد: دوره تكميلی اين دوره نيز سال آينده برگزار خواهد شد و داوطبانی كه موفق به كسب امتياز لازم شوند می‌توانند در اين دوره نيز شركت كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.