امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



امام شناسی یکی از ضروریات جامعه است

کد مطلب: 49984 | تاریخ ارسال: 2 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: جهل و بی خردی مردم و میل به دنیاطلبی باعث شد مردم امام حسین(ع)را تنها بگذارند بنابر این امروز یکی از ضروریات در جامعه تبیین امام شناسی است.

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) برای اصلاح دین اتفاق افتاد گفت: اگر مردم در آن دوران امام حسین (ع) را به معنای واقعی می شناختند ایشان را حمایت می کردند و نمی گذاشتند سالار شهیدان انقدر تنها و مظلوم واقع شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید زندگی و رشادت های امام حسین (ع) را سرمشق زندگی خود قرار دهیم اظهار داشت: مسلمانان برای اجرای احکام دین خصوصیّات فروع آن را باید از امام حسین ‎علیه‌السلام بیاموزند زیرا استوارترین دلیل بر جواز شرعی هر عمل این است که حسین ‎علیه‌السلام آن را انجام داده باشد و به عبارت دیگر گفتار و رفتار آن حضرت از ادلّه احکام شرعیه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امام حسین (ع) بقای اسلام و بقای احکام اسلام را از بقای خویش مهمتر می دانست، خاطرنشان کرد:حسین علیه السلام یقین به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر خود داشت و می دانست که نهضت و قیام او اسلام را حفظ می کند و ضامن بقای دین خواهد بود.

وی تاکید کرد:حسین علیه السلام یقین داشت که شهادت او و اسارت اهل بیت او، ماهیّت بنی‎امیه و عداوت های آنها را با اسلام و شخص پیغمبر آشکار می‎سازد و عکس العمل قتل او ریشه‎های اسلام را در دل ها استوار کرده و حسّ تمرد و سرپیچی از اوامر امویین را در همه ایجاد می‎نماید.

حجت الاسلام سرلکیان با تاکید بر این اینکه احساسات اسلامی و شعور دینی مردم را بیدار و زنده نگاه می دارد اظهارداشت: پس به همین سبب در ادای وظیفه نهی از منکر، با آن همه شدائد و سختی ها عذری نیاورد و برای ترک آن بهانه‌جویی نکرد و خالصانه و استوار به میدان آمد و همه چیز خود را فدای دین و اجرای حدود و احکام الهی و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی لبیک به ولی فقیه زمان را لبیک به حسین(ع) برشمرد و گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس با لبیک به ولی زمان لبیک یا حسین را عملا ثابت کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.