امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آموزش پیشگیری از ایدز به زندانیان استان مركزی

کد مطلب: 49968 | تاریخ ارسال: 2 دسامبر 2012 | چاپ صفحه

سرپرست واحد بهداشت ودرمان اداره كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی گفت: مددجویان ندامتگاه های این استان امسال زیر پوشش آموزش های پیشگیری از ایدز و رفتارهای پرخطر قرار گرفتند.

به گزارش مرکی دیلی ، دكتر ‘مجتبی دهقان’ روز شنبه به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز (10تا 16آذر) در گفت و گو با ایرنا افزود: این مددجویان از طریق مشاوره و شركت در دوره های آموزشی روش های پیشگیری از ایدز ورفتارهای پرخطر به ویژه عواقب استفاده از سرنگ مشترك بین معتادان و داشتن تعدد در شریك جنسی را فرا گرفتند.

وی اظهار كرد: امسال همچنین از طریق 10 بند روان درمانی و سلامت در ندامتگاه های استان مركزی دو هزار و 25 مددجو زیر نظر 12 روانپزشك در حوزه تغییر رفتارهای پرخطر و اهمیت مشاوره روان درمانی آموزش دیدند.

سرپرست واحد بهداشت ودرمان اداره كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی بیان كرد: متادون درمانی یكهزار و چهار مددجو، روش سم زدایی در 600 مددجو، ترك مصرف مواد دخانی در یكهزار و 822 نفر و كاهش مصرف در یكهزار و 340 مددجو از دیگر برنامه های آموزشی و اجرایی در پیشگیری از رفتارهای پرخطر به ویژه ایدز زندان های استان بوده است.

دكتر دهقان خاطرنشان كرد: ایدز علاوه براینكه بیماری مهلكی است به عنوان یكی از دلایل چند علیتی در دامن زدن به آسیب های اجتماعی عمل می كند و به همین منظور مهار و پیشگیری از آن اولویت اول كاری در سه كلینیك مثلثی اراك و ساوه و اردوگاه كاردرمانی اراك قرار دارد.

وی توضیح داد: روند رو به افزایش مصرف شیشه و اختلالات روانی ناشی از آن یك تهدید جدی در حوزه سیاستگذاری پیشگیری از ایدز و رفتارهای پرخطر است كه تصمیم سازان بهداشتی و اجتماعی باید در این حوزه راهكارهای ویژه اتخاذ كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.