امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی در اراک

برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی در اراک

کد مطلب: 49868 | تاریخ ارسال: 29 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی در اواخر ماه جاری در اراک خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدتقی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره 23 آذر ماه و با حضور 29 نفر از مربیان قصه‌گو برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محورهای موضوعی این جشنواره قهرمانان ایرانی، بازنویسی و بازآفرینی متون کهن از جمله مرزبان نامه، کلیله و دمنه، منطق‌طیر و موضوع آزاد است.

به گفته وی شهدا و شخصیت‌های بزرگ دوران انقلاب، دوران هشت سال جنگ تحمیلی و قهرمانان گذشته‌های دور از جمله موضوعات پیش‌بینی شده در موضوع قهرمانان ایرانی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان داشت: علاوه بر جشنواره قصه‌گویی حضوری، جشنواره قصه‌گویی صوتی نیز برگزار می‌شود که طی آن فایل صوتی قصه‌گویی چهار نفر از مربیان به منظور شرکت در این جشنواره به تهران ارسال می‌شود.

حقی ادامه داد: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از آنجا که قصه‌گویی ابزار مناسبی برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است باید از این ابزار نهایت بهره را برد.

حقی اظهار داشت: تبادل تجربه و کمک به رشد قصه‌گویی در مراکز از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در بهمن ماه خبر داد و گفت: جشنواره نمایش عروسکی یک جشنواره رقابتی نیست، بلکه یک فرصت آموزشی است که امید می‌رود کودکان و نوجوانان با شرکت در این جشنواره از پندها و اندرزهایی که در قالب نمایش عروسکی داده می‌شود نهایت بهره را ببرند.

به گفته وی این جشنواره نیز در موضوعات مذهبی، دینی و اخلاقی برگزار می‌شود.

در حال حاضر 44 مرکز ثابت، دو مرکز سیار و سه مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی فعال هستند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.