امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گريه بر مصائب اهل بيت(ع) بايد با سازندگی و رشد همراه باشد

کد مطلب: 49768 | تاریخ ارسال: 27 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

گريه زمانی تأثيرگذار است كه با انديشه‌های ناب اهل بيت(ع)، سازندگی و رشد همراه باشد؛ عاشق واقعی اهل بيت(ع) بايد هم با احساس گريه كند و هم با سلحشوری خود در مقابل ظلم و فساد ايستادگی كند.

به گزارش مرکزی دیلی ، عليرضا مرادی، رئيس كانون مداحان استان مركزی درباره شيوه‌های صحيح عزاداری در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: عزاداری بر مظلوم، فرياد عليه ظالم زمانه است، امام حسين(ع) در مقطع زمانی كه دين و اعتقادات دينی در خطر قرار داشت همه هستی خود را فدای انديشه‌های دينی و اعتقادی مسلمان كرد تا اسلام ناب محمدی حفظ شود؛ لذا مسلمانان با عزاداری و سوگواری به اين فداكاری پاسخ داده و نام و ياد ايشان را زنده نگه مي‌دارند.

وی بيان کرد: متأسفانه بخشی از عزاداری‌های جامعه كنونی عملاً در مسير خلاف انديشه‌های امام حسين(ع) قرار گرفته است. در خصوص الگوی عزاداری صحيح، اهل بيت(ع) توصيه‌ها و روش‌های مناسب را بيان كرده‌اند و صحيح‌ترين شيوه عزاداری، عزاداری برگرفته از سنت اهل بيت(ع) است و با اين عزاداری‌هاست كه می‌توان بخشی از دِينی كه امام حسين(ع) بر گردن ما دارد را ادا كنيم.

 عليرضا مرادی:
گريه بر مصائب اهل بيت(ع) بايد با سازندگی و رشد همراه باشد و گريه زمانی تأثيرگذار است كه با انديشه‌های ناب اهل بيت(ع) همراه باشد

مرادی در ادامه گفت: دشمن از سال‌‌ها پيش برای گرفتن محرم از مسلمانان، سرمايه‌گذاری كرده است و سبک‌های عزاداری زمانی كه به شكلی يادآور غنا، موسيقی‌های مبتذل باشد؛ قطعاً مطابق با انديشه‌های امام حسين(ع) نخواهد بود و مي‌توان گفت كه سبک در عزاداری زمانی پذيرفتنی است كه با سنت ائمه اطهار(ع) سازگاری داشته باشد.

استاد دانشگاه‌های اراک تأكيد کرد: گريه بر مصائب ائمه اطهار(ع) به عنوان يكی از ضروری‌ترين ابزار در راستای حفظ و ماندگاری آن محسوب می‌شود؛ ليكن اولين و اصلی‌ترين ابزار نخواهد بود، برای اينكه اين اصل ماندگار باشد بايد اركان عقلانيت، سلحشوری، مظلوميت و احساس در كنار هم مطرح شود.

مرادی تأكيد کرد: گريه بر مصائب اهل بيت(ع) بايد با سازندگی و رشد همراه باشد، گريه زمانی تأثيرگذار است كه با انديشه‌های ناب اهل بيت(ع) همراه باشد و عاشق واقعی اهل بيت(ع) بايد هم با احساس گريه كند و هم با سلحشوری خود در مقابل ظلم و فساد ايستادگی كند.

وی گفت: عاشورا حق است و حق نيز هميشه ماندگار است و يكی از سازمان يافته‌ترين مكان‌هايی كه می‌تواند در راستای حفظ و ماندگاری انديشه و فلسفه قيام حضرت اباعبدالله حسين(ع) قدم بردارد، هيئت‌های مذهبی است؛ لذا ما اگر بخواهيم ماندگار بودن محرم را جاودانه كنيم بايد سردمداران و گردانندگان اين هيئات را آموزش دهيم.

رئيس كانون مداحان استان مركزی بیان کرد: برای نگهداری و حفظ انديشه‌های عاشورا فقط ايمان، عمل و اخلاص كافی نيست، در كنار اين عوامل، افراد و مسئولان بايد اصل دين، توحيد، معاد، نبوت و اصل دين را بشناسند و آن را به ديگران نيز انتقال دهند تا بتوانند با حركات عالمانه از رفتارهايی كه با اين اهداف مغايرت دارد جلوگيری كنند و اين ضروری‌ترين مسئله‌ای است كه بايد به آن توجه ويژه شود.

مداح برجسته استان مركزی گفت: بخشی از انحرافات امروزی به دليل تلاش برای گرياندن مردم به وجود آمده است، متأسفانه در جلسات عزاداری برای به گريه در آوردن مردم برخي از مداحان سخنانی انحرافی را بيان می‌كنند كه اين موارد نيز نقش مؤثری در بروز انحرافات خواهد داشت.

 رئيس كانون مداحان استان مركزی:
عاشورا حق است و حق نيز هميشه ماندگار است و يكی از سازمان يافته‌ترين مكان‌هايی كه می‌تواند در راستای حفظ و ماندگاری انديشه و فلسفه قيام حضرت اباعبدالله حسين (ع) قدم بردارد، هيئات مذهبی است

مرادی پيرامون راه‌های جلوگيری از بروز انحرافات نيز، بيان كرد: يكی از راه‌های جلوگيری از بروز انحرافات اين است كه مداحان و سخنرانان هيئت‌های عزاداری، حوادث، تنگنا، چالش‌ و ظرافت‌های حادثه عاشورا را به خوبی بشناسند و در سخنرانی‌های خود از منابع موثق استفاده كنند.

رئيس كانون مداحان استان مركزی با اشاره به نقش مداحی در تربيت نسل‌های مذهبی، ادامه داد: بدون شک آنچه موجب شده كه امروز دشمنان برای اسلام سرمايه‌گذاری بيشتری بكنند، پيشرفت در ارائه مداحی مداحان است و امروز مداحی ما پيشرفت‌های مطلوبی را كسب كرده و همين امر موجب شده است كه دشمنان با حمايت مالی از افرادی كه دارای صدای خوبی بوده؛ ليكن از نظر داشتن سواد و اعتقاد محروم هستند، به اهداف خود دست يابند.

اين مقام مسئول در پايان گفت: حذف منابع آفت‌زا، توليد و خلق منابع صحيح، آموزش مجريان، تعيين چارچوب صحيح و منطقی در حوزه تبليغ و مداحی و ارائه راهكاری علمی از جمله راهكارهای اساسی در راستای آسيب‌شناسی عزاداری ايام محرم است. دوستداران اهل بيت(ع) با اشک احساسات خود را تخليه می‌كنند؛ لذا بايد از اين عنصر مهم در راستای انتقال اهداف و نشان دادن رفتارهای غلط و ايستادگی در مقابل آنان به درستی استفاده شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.