امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


فریاد یا حسین در جای جای استان مركزی طنین انداز شد

فریاد یا حسین در جای جای استان مركزی طنین انداز شد

کد مطلب: 49732 | تاریخ ارسال: 25 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

فریاد یا حسین (ع) در جای جای استان مركزی روز یكشنبه همزمان با سراسر كشور در عاشورای حسینی طنین انداز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، نقاط مختلف این استان در سوگ سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا غرق در عزا و ماتم است.

نقاط مختلف شهری و روستایی این استان، سیاهپوش است و امروز اقشار مختلف مردم با شكوه تر از گذشته عزادار امام حسین (ع) هستند.

به همین مناسبت، عاشقان دلسوخته و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت تا ساعت های پایانی شب گذشته در مساجد، تكایا و حسینیه های این استان به عزاداری پرداختند و در سوگ امام حسین (ع) و یاران با وفایش اشك ماتم ریختند.

روحانیان با سخنرانی در این مراسم، مردم را با گوشه هایی از زندگی امام سوم شیعیان جهان و یاران با وفایش و نیز فلسفه قیام كربلا آشنا كردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) نیز با نوحه و مرثیه خوانی مظلومیت اباعبدالله الحسین و یارانش را در دشت كربلا یادآور شدند و مردم با سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.

دسته های عزاداری در اراك و سایر نقاط شهری و روستایی استان مركزی نیز صبح امروز وارد خیابانها شده اند و در حال عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند.

هیات های عزاداری اراك اینك در میدان ‘سرداران’ این شهرستان تجمع نموده تا بعد از عزاداری در نمازظهر عاشورا با حضور انبوه عزاداران حسینی شركت كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.