امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نذورات فرهنگی در جامعه ای که دچار معضلات فرهنگی است، نمود بسیاری دارد

کد مطلب: 49730 | تاریخ ارسال: 25 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

مدرس حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: نذورات فرهنگی در جامعه ای که دچار مشکلات و معضلات فرهنگی بسیار زیادی است، نمود بسیار زیادی دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از علی اصغر مظاهری گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در زمان های گذشته که گرسنگی رواج داشت ثروتمندان جامعه برای سیر کردن گرسنگان طعام نذر می کردند که این فرهنگ نسل به نسل ادامه پیدا کرد اما اگر مردم نذورات خود را به سمت امور فرهنگی سوق دهند می توانند در راه بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه پیش روند و از آن مهمتر با این کار خداپسندانه در را احیای هدف امام حسین (ع) و انبیاء گام برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه اکثر نذورات مردم که انجام می دهند نذر معاطاتی است یعنی صیغه ندارد بیان داشت: این نذورات را می توان تغییر داد و چه بهتر اینکه به نذرهای فرهنگی تبدیل شوند زیرا نذورات فرهنگی در جامعه ای که دچار مشکلات و معضلات فرهنگی بسیار زیادی است، نمود بسیار زیادی دارد.

مظاهری گلپایگانی با بیان اینکه نذورات فرهنگی نشر فرهنگ در جامعه را در پی دارند گفت: نذورات فرهنگی ماندگار می مانند و نذر فرهنگی عمل نیک و خیری است که علاوه بر جلب رضایت خداوند، به نحو تاثیر گذاری نشر فرهنگ در جامعه به عنوان اثر مثبت اجتماعی را در پی دارد.

این مدرس حوزه های علمیه با اشاره اینکه نذوراتی که عرصه های فرهنگی را شامل می شوند، اثری طولانی تر دارند خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ نذر با محوریت ابعاد مختلف فرهنگ در جامعه باید تلاش کنیم در عرصه کارهای جهادی نذر فرهنگی را که موجب رشد و کمال فرد  و جامعه اسلامی می‌شود، نهادینه کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.