امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


جنوب استان مركزی در تاسوعای حسینی غرق در غم و اندوه شد

جنوب استان مركزی در تاسوعای حسینی غرق در غم و اندوه شد

کد مطلب: 49726 | تاریخ ارسال: 25 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

شهرستان های دلیجان، محلات و خمین در جنوب استان مركزی روز شنبه در تاسوعای حسینی همزمان با سراسر كشور با برپایی آیین های سوگواری غرق در غم و اندوه شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار ایرنا، مردم شهرهای دلیجان، محلات و خمین عصر شنبه در تاسوعای حسینی با به راه انداختن دسته جات سینه زن و زنجیرزن، در غم شهادت جانگداز حضرت اباالفضل العباس (ع) علمدار دشت كربلا به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

مردم مومن و خداجوی این شهرستانها با حضور در مساجد، تكایا و حسینیه ها در غم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

مردم شهر خمین نیز در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن با عبور از خیابان های این شهر و از مقابل بیت تاریخی امام راحل، عشق و ارادت قلبی شان را نسبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

همچنین شهر محلات نیز در روز تاسوعای حسینی یكپارچه غرق در عزا و ماتم بود و مردم این شهر با برگزاری آیین های ویژه و نواختن طبل و سنج در قالب دسته های سینه زن و زنجیرزن در عزای شهدای دشت كربلا خون گریستند.

شهرستان دلیجان نیز از دیگر شهرهای جنوبی استان مركزی نظیر چنین مراسمی گزارش شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.