امروز امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 01, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



از ادعای جالب استاندار تا گلایه های سرمایه گذاران

کد مطلب: 49586 | تاریخ ارسال: 21 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

استاندار استان مركزی گفت: سیر صعودی سرمایه گذاری اقتصادی در این استان، بیانگر جهت گیری صحیح در حمایت از سرمایه گذار و تقویت زیرساخت های تولید است. / یک سرمایه گذار خارجی گفت: دولت از چند سال گذشته وعده هایی به سرمایه گذاران داده است که عمل نکردن به آن سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در ایران ناامید می کند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘علی اكبر شعبانی فرد’ روز سه شنبه در نشست مركز خدمات سرمایه گذاری استان مركزی در اراك افزود: حجم سرمایه گذاری اقتصادی استان مركزی در چهار سال اخیر 12 میلیارد دلار است كه بخش بزرگی از آن خارجی است.

وی اظهار كرد: حجم سرمایه گذاری اقتصادی استان در 36 سال گذشته حدود 24 میلیارد دلار بوده و جهش حاصل شده در چهار سال اخیر نشان دهنده عزم استان در رونق اقتصادی و باروری ظرفیت های اقتصادی و اشتغال است.

استاندار استان مركزی اظهار كرد: سیاست دولت در حوزه سرمایه گذاری خارجی بر تسهیل امور و حل موانع و مشكلات در كوتاه ترین زمان است.

شعبانی فرد عنوان كرد: تقویت سرمایه گذاری در استان مركزی اولویت كاری است و همه مسوولان به دور از نگاه بخشی باید برای این مهم تلاش كنند.

شعبانی فرد اضافه كرد: با توجه به اینكه دو هزار و 500 هكتار از اراضی شهرستان ساوه و شهرك صنعتی كاوه در مراحل پایانی تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی است، شرایط منحصر به فردی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی مهیا می شود.

وی اظهار كرد: استان مركزی با دو هزار و 850 واحد تولیدی و صنعتی رتبه نخست تنوع صنعتی كشور و رتبه دوم صنایع مادر را دارد و در رمینه صنایع با فناوری بالا(های تك)نیز جایگاه ویژه ای در كشور دارد.

استاندار استان مركزی بیان كرد: پتروشیمی شازند یكی از واحدهای مهم تولید مواد اولیه صنایع شوینده است و آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای احداث واحد تولید مواد شوینده در این شهرستان وجود دارد.

رییس سازمان امور اقتصاد ودارایی استان مركزی نیز در این نشست گفت: 27 پروژه تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری خارجی با حجم 402 و نیم میلیون دلار تا كنون در استان مركزی اجرا شده است

‘حسن میرزاخانی’ افزود: 171 میلیون دلار از سرمایه خارجی این پروژه ها با مجوز رسمی مركز خدمات سرمایه گذاری دولت جذب شده و مابقی به صورت آزاد است.

وی تصریح كرد: از ابتدای امسال تاكنون شش تقاضای سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 70 میلیون دلار در استان در دستور كار قرار گرفته كه دو پروژه محقق شده و چهار پروژه نیز در دست پیگیری است.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان مركزی اضافه كرد: استان مركزی در آخرین ارزیابی عملكرد سازمان سرمایه گذاری فنی و اقتصادی ایران، رتبه اول را از نظر رشد جذب سرمایه خارجی و نظارت و راهبری سرمایه گذاران كسب كرده است.

میرزاخانی خاطرنشان كرد: بیشترین سرمایه گذاری های خارجی محقق شده استان در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، بسته بندی، فلزی، ساختمانی و خودروسازی است.

وی بیان كرد: 59 و دو دهم درصد سرمایه گذاری های خارجی استان با مشاركت كشورهای اروپایی و مابقی با مشاركت كشورهای عربی، تركیه و افغانستان است.

در این نشست مشكل واحد های صنعتی كه با سرمایه گذاری خارجی احداث شده اند، بررسی شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر کاتالین اسفریجا ظهر روز سه شنبه در جلسه سرمایه گذاری در سالن جلسات استانداری مرکزی گفت: دولت وعده جوایز صادراتی و یارانه ها را به شرکتها را کرده است که تا کنون این وعده عمل نشده است.

مدیرعامل شرکت هنکل -پاک وش در ایران( پریل) با تاکید بر اینکه ما باید وعده هایی را که می دهیم به سرانجام برسانیم تصریح کرد: هرکجا این شرکت نیاز به حمایت دارد می گویند این شرکت دولتی است و هرکجا دنبال حق خودومان می رویم می گویند شرکت خصوصی هستید.

این سرمایه گذار آلمانی  اضافه کرد: اگر شرکت را دولتی می بینید این شرکت را مانند شرکتهای دولتی دیگر از مالیات معاف کنید و اگر خصوصی است برای در اختیار گذاشتن تسهیلات به ان کمک کنید.

وی ضمن اظهار تمایل با کار با یک تیم ایرانی خاطرنشان کرد: خوشحالیم از 550 پرسنل این شرکت تمام ایرانی هستند و تنها سه نفر خارجی در ان کار می کنند.

اسفریجا با بیان اینکه وقتی ما کسی برای کار دست می دهیم و توافق می کنیم لازم نیست درباره ان دوباره فکر کنیم گفت: این تیم ایرانی با سبک آلمانی در ایران کار می کند و توانسته جزو سه شرکت برتر جهانی قرارگیرد.

وی اضافه کرد: این عدم ثبات باعث می شود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ایران را انتخاب نکند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.