امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



دانش‌آموزان ‌استان مرکزی آموزش آمادگی در برابر زلزله می‌بینند

کد مطلب: 49415 | تاریخ ارسال: 17 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی از ارائه آموزش زلزله به دانش‌آموزان سراسر استان در هشتم آذر ماه خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حسینعلی نظیفی بعد از ظهر دیروز در نشست تخصصی، آموزشی نقش زنان در مدیریت بحران در اراک اظهار داشت: آشنایی با زلزله و فراگیری نحوه برخورد با این پدیده طبیعی می‌تواند از خسارت جانی و مالی ناشی از این بلای طبیعی بکاهد که در این راستا هشتم آذر ماه بحث آموزش زلزله به دانش‌آموزان در تمام مدارس عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارائه این آموزش‌ها در راستای افزایش آمادگی به منظور برخورد با حوادث طبیعی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: داشتن آگاهی در زمینه نحوه مقابله با حوادث طبیعی و همچنین توجه به اصول مهندسی در ساخت و سازها نقش بسیار مهمی در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد که باید به این دو اصل مهم توجه کافی داشت.

نظیفی داشتن مدیریت بحران را امری ضروری دانست و ادامه داد: امروز مدیریت بر بحران از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای حادثه‌خیز جهان به شمار می‌رود، باید به مقوله مهم مدیریت بحران نگاه ویژه‌‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه باید با فرهنگ مقاوم‌سازی ساختمانی و آمادگی زندگی در شرایط بحران، عوارض حوادث احتمالی را به حداقل رساند، تصریح کرد: چرخه مدیریت بحران شامل چهار اصل پیش‌گیری و پیش‌بینی، اصل آمادگی و تجهیز، اصل مقابله و اصل بازسازی و بازتوانی است که اصل پیش‌گیری و پیش‌بینی قبل از وقوع حادثه مطرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه خشکسالی در استان مرکزی نیازمند تدوین منشور راهبردی مقابله است افزود: خشکسالی به عنوان یکی از حوادث غیرمترقبه در سال‌های اخیر برای این استان به چالش تبدیل شده است.

وی گفت: تدوین منشور راهبردی مقابله با بحران خشکسالی باید در سطوح کشاورزی، محیط زیست، سلامت، منابع آب، صنعت، مدیریت روستایی و شهری با زیرشاخه‌های عملیاتی تهیه شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به پدیده خشکسالی اظهار داشت: پدیده خشکسالی به عنوان یک حادثه طبیعی در سال گذشته بیش از 206 میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی استان وارد کرد.

نظیفی همچنین به نقش زنان در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و ادامه داد: زنان قشری مؤثر در فرآیند تحول و پویایی در مدیریت بحران هستند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.