امروز امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 01, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بیت المالی که جهت راه اندازي فرهنگسراي شهرداري به هدر رفت

کد مطلب: 49351 | تاریخ ارسال: 15 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

مردم اراک هم ازاعضای شورا این پرسش را دارند که شما کجا بوده اید که اینگونه شهرداری بیت المال را هدر می دهد و چرا وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام نداده اید و آیا این هم باید همچون انتخاب شهردار و اختلاس و غیره به فراموشی سپرده شود یا اینکه می توانید پاسخگوی این هزینه های بیهوده آنهم در سالهایی که به دستور مقام معظم رهبری باید به جهاد اقتصادی بپردازیم باشید .

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وقایع استان ، اراک چند سال پیش که اراکی ها بیشتر به سینما می رفتند چهار سینما داشت که شامل سینما فرهنگ و سینما عصر جدید که پیشتر ها سینما آزادی نام داشت می شد و سینما قصر طلایی (استقلال) و سینما شهرداری .

اما امروزه فقط دو سینمای اول که در باغ ملی (میدان شهدا) واقع گردیده اند مشغول به فعالیت هستند و هنر هفتم را در شهر اراک و شاید بهتر است بگوئیم در استان مرکزی برای یک و نیم میلیون نفر زنده نگه داشته اند اماتا همین چند سال پیش سینما استقلال (قصر طلایی) واقع در خیابان امام نرسیده به ولیعصر و سینما شهرداری واقع در شهر صنعتی هم بودند که فعالیت داشتند ولی با توجه به تغیرات فرهنگی و اجتماعی کارکرد آنها تغییر یافت و قرار شد در قالب فرهنگسرا به جای اینکه فقط به هنر هفتم بپردازند هم همه هنر ها را احیا نمایند و هم با فرهنگ سازی برای جوانان در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بایستند لذا مقرر گردید با پیگیری های مستمر ساختمان فرهنگسرای شهرداری را که سال های سال به صورت مخروبه درآمده بود با صرف هزینه های منطقی و مدت زمان کوتاه به یکی از مطلوب ترین خانه های فرهنگ شهر تبدیل کنند.

اما با وجود اینکه هنوز یک سال نشده که از عمر بازسازی کامل و تعمیرات کلی این سالن می گذرد مجدداً با حجم زیاد و سنگین تعمیرات مواجه شده است و در کنار آن اعضا شورای اسلامی شهر اراک با توجه به وظیفه نظارتی خود در جریان این امر قرار نگرفته اند.

و پس از مدتها غفلت، جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک در آنجا برگزار شد و فقط یک نفر از این اعضا از وضعیت موجود انتقاد نمود و در بازدیدی از فرهنگسرا به عمل آورده و پس از رویت تغییرات کلی همانند تخریب سطح سن ، کف سالن، برداشتن کامل موکت های تازه نصب شده، جداسازی کامل صندلی ها و تغییراتی در سقف و… علت این تعمیرات را پس از یک سال بازسازی از مسوولان امر جویا شدند.که مسوولان مربوطه شهرداری در پاسخ علت تعمیرات را حفظ و ایجاد امنیت بیشتر برای سالن اعلام کردند و گفتند: موکت کف سالن از بین رفته و عاملی برای آتش سوزی بود که باید تمهیدات لازم در این خصوص صورت می گرفت. لذا به واسطه تعمیر کف سالن ناگزیر به برداشتن صندلی ها شدیم. در خصوص سقف سالن به علت نبود هوا کش های کافی و مطلوب، مناسب دیده شد که تغییراتی در این رابطه صورت گیرد و در نهایت سن سخنرانی از لحاظ فنی و تکنیکی دچار معایب و نواقصی بود که باید مرتفع می شد. هم چنین سالن با مشکلات نورپردازی مناسب مواجه بود که با تدبیر مسوولان این نقص از بین رفت.

مسوولان شهرداری در جریان قرار ندادن شورا را، کوچک بودن موضوع تعمییرات و یک امر درون سازمانی عنوان کردند و گفتند: شهرداری به واسطه حفظ امنیت و سالم سازی دست به این تعمیرات زده است.

در نهایت شورا در سایت خود این سوال را مطرح نموده است که چرا در حین بازسازی اولیه سالن که هزینه و زمان زیادی به خود اختصاص داده است، نظارت به نحوی نبوده که پس از گذشت یک سال با اتلاف هزینه، انرژی و زمان روبرو شویم و نیروها به جای انجام کار فرهنگی درگیر تعمیرات که نتیجه آن نا مشخص است شوند و این امر را از معایب و نواقص نظارتی عنوان کردند که این اتفاق اعتماد شورا را در رابطه با عملکرد ناظران شهرداری در تمامی پروژه ها می کاهد. هر پروژه ای پس از گذشت مدت زمانی نیاز به تعمییرات و بازسازی هایی خواهد داشت اما این بازسازی ها نباید از سوء نظارت در ساخت و بازسازی اولیه باشد چرا که صرف هزینه های بی مورد و از دست دادن زمان را در پی دارد.

و مردم اراک هم ازاعضای شورا این پرسش را دارند که شما کجا بوده اید که اینگونه شهرداری بیت المال را هدر می دهد و چرا وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام نداده اید و آیا این هم باید همچون انتخاب شهردار و اختلاس و غیره به فراموشی سپرده شود یا اینکه می توانید پاسخگوی این هزینه های بیهوده آنهم در سالهایی که به دستور مقام معظم رهبری باید به جهاد اقتصادی بپردازیم باشید .

چگونه باید به خدا ، مردم و وجدان خود پاسخگو بود وقتی می دانیم سوء مدیریت ما در زمانیکه با تحریم های دشمنان مواجه هستیم و مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند منجر به اسراف و اتلاف بیت المال شده است ای کاش بیشتر به فکر مردم بودیم و با چشمانی باز از حق آنها دفاع می کردیم. چراکه مدیریت شهر اراک نیازمند مدیرانی بیدار، با وجدان و کاردان است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.