امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



متن کامل سومین نطق پیش از دستور محمد حسن آصفری در صحن علنی مجلس

کد مطلب: 49291 | تاریخ ارسال: 11 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

سومین نطق پیش از دستور خادم مردم شریف شهرستان های اراک ،کمیجان و خنداب و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:جناب آقای محمد حسن آصفری درمورخ 17 /8/ 91

با سلام و صلوات بر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه اطهار (ع) و درود بر روح پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری، گرامی می داریم یاد اولین نماینده مردم اراک شهید هاشمی سنجانی و مرحوم میر جعفری وسلام به ملت بزرگ و عزتمند ایران اسلامی به ویژه ملت ولایتمدارشهرستانهای اراک،کمیجان و خنداب و شهرهای سنجان-کرهرود –میلاجرد-جاورسیان-ساروق-کارچان-داود آباد و دیگر عزیزان،

همکاران عزیز امام (ره)فرمودند ملت ایران بهتر از مردم صدر اسلام و زمان رسول ا.. می باشند و خدمت برای این مردم بهترین توفیق الهی است که بایستی قدرشناس آن باشیم و صادقانه برای آنان خدمت کنیم.اختلافات و حزب بازی و گروه بازی را بایستی همه کنار بگذارند و از فرصت بدست آمده برای رفع مشکلات مردم قدم بردارند.اوج گیری رهبری ایران اسلامی بر کشورهای خاورمیانه دامنه قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را وسعت بخشیده و دشمنان این ملت که سیلی محکمی را خورده اند از هیچ کوششی برای مقابله با این ملت دریغ نمی کنند.به جای دست گذاشتن بر نقاط ضعف یکدیگر نقاط مشترک را پر رنگ کنیم و برای نظام مشکل ایجاد نکنیم که امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است:

نبایستی آتش توپخانه به سمت خودی باشد و دوست را هدف بگیرد.دشمن همه راهبردهای نظامی و فرهنگی را تجربه کرده است و راهبرد فعلی او اقتصادی است و پیش نیاز راهبرد دشمن افزایش حجم منازعات داخلی است .برجسته ساختن اختلافات داخلی ضروری ترین نیاز آمریکا و اسرائیل در مقطع کنونی است.

تمام فشارها و تحریم دشمن بر این است که ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند و تمام زحمات و مقاومت های همه ساله را به هدر دهند.جناب آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد،تاریخ شمارا به استیضاح خواهد کشید که چرا در مقابل به زمین ریختن خون ملت مسلمان میانمار سکوت کرده اید و حرفی نمی زنید؟! تاریخ شمارا به استیضاح خواهد کشید که چرا در مقابل به آتش کشیدن مساجد ملت مسلمان بحرین و شهادت مردم مسلمان بحرین حرفی نمی زنید؟! جرم 48 زائر حرم حضرت زینب (س)در سوریه چه می باشد که بایستی چندین ماه در اسارت یک مشت افراد تروریست که از بعضی کشورها حمایت می شوند باشد؟چرا اقدامی نمی کنید؟

آقای بان کی مون چرا بایستی سازمان ملل و شورای امنیت که وظیفه صیانت از حقوق ملت ها را دارد امروز تحت فشار واشینگتن ،ملت ایران را تحریم کند جرم ملت ایران چیست؟آیا به غیر از این است که می خواهند مستقل باشند و زیر بار زور نمی روند.اما بایستی این را بدانید که ملت ایران تصمیم خود را گرفته است و با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار راه خود را ادامه خواهد داد و ذره ای از انقلاب خود کوتاه نخواهند آمد و به شما می گویم:چراغی را که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشه اش بسوزد.

اما نكاتي در خصوص حوزه انتخابيه ام بويژه شهرستان هاي اراك و كميجان و خنداب كه لازم مي دانم: از وزراي محترم و مسئولين محترم بخواهم در جهت رفع آن اقدام نمايد:

1-جناب آقاي نامجو وزير محترم نيرو : آيا مي دانيد نيروگاه حرارتي شازند اراك بدليل استفاده از سوخت مازوت چنان آلودگي براي مردم اراك ايجاد نموده و روزانه بيش از 200 تن مواد آلاينده روي شهر مي ريزد و روز به روز شاهد افزايش بيماريهاي گوارشي در سطح منطقه مي باشيم . چرا علي رغم اعلام جنابعالي مبني بر فيلترينگ نمودن آن هنوز اقدامي صورت نگرفته است .

آقاي نامجو امروز يكي از مشكلات ما در روستا ها كمبود اعتبار جهت تأمين آب مي باشد چه توجيهي داريد كه ساختمان وزارت نيرو و ساختمان برق تهران در بهترين نقطه خوش آب و هواي تهران در هكتارها زمين قرار دارند آيا نمي شود اين املاكي كه هيچ مشكلي را براي مردم حل نمي كند را بفروش برسانيد تا با پول آن تأمين آب براي مردم نمايد . معني اقتصاد مقاومتي اين است كه از امكاناتي كه بلا استفاده مانده در جهت حل مشكل مردم استفاده شود .

2-آقاي غضنفري وزير محترم صنعت ،معدن و تجارت ،امروز يكي از مشكلات صنايع عدم وجود نقدينگي و تسهيلات لازم براي ايجاد بازار توليد و اشتغال و سرمايه گذاري مي باشد . بعضي از كارخانه هاي شهرستان كه متأسفانه بدليل بي تدبيري و پارتي بازي به افراد وابسته به قدرتهاي زور و تزوير قرار داده شده است امروز يا تعطيل شده و يا در آستانه تعطيلي مي باشد.

و بعضي از اين كارخانجات چندين ماه است كه حقوق كارگران را پرداخت نكرده اند . شما وظيفه داريد جلوي واردات بي رويه خارجي كه توليد داخلي را با چالش مواجه مي كند بگيريد . گراني يكي از معضلات امروز جامعه و مردم است با چه مجوزي شما كه وظيفه حمايت از مصرف كمتر را داريد مي گذاريد بليط هواپيما و قطار 65% افزايش پيدا كند .

شوراي رقابت و سازمان خصوصي سازي چرا نظارت به كارخانه هايي كه طبق اصل 44 به بخش خصوصي واگذار شده نمي كند بعضي از اين كارخانه ها در سنوات گذشته اسم و رسمي داشته اند به دليل واگذاري به افراد نالايق امروز به چالش كشيده شده و كارگران را با مشكل روبرو نموده است .

3- خانم دكتر دستجردي امروز بعضي از شهرهاي كوچك و روستاهاي ما با مشكل جدي درمان و بهداشت مواجه مي باشند . طرح هايي مانند ارجاع مشكلات زيادي را براي مردم روستا ها ايجاد نموده است ،بيمارستان 320 تخت خوابي حضرت ولي عصر (عج)اراك كه قرار بود ظرف 3 سال به اتمام برسد علي رغم گذشت پنج سال هنوز كمتر از 20 % پيشرفت فيزيكي دارد . شهرستان 80 هزار نفري خنداب، جاورسيان فاقد يك درمانگاه مجهز مي باشد كه 24 ساعته جوابگوي مردم باشد.مردم شهرستان كميجان ميلاجرد براي انجام يك عمل جراحي جزء بايستي 90 كيلومتر مسير اراك را طي كنند و بيمارستان اراك نيز جوابگوي جمعيت 600 هزار نفري نمي باشد . آيا اين عدالت جور در مي آيد كه مردم روستاهاي بزرگ ما فاقد يك آمبولانس جزء باشند اما در جاي جاي پايتخت كه پر از بيمارستان است آمبولانس چند صد ميليوني پرمي باشد.

4- جناب آقاي شيخ الاسلامي به چه دليلي ماده 10 قانون نوسازي صنايع كه در سند سوم چهارم و پنجم توسعه كشور مورد تصويب قرار گرفته است براي كارگران 25 سال خدمت اجرا نمي شود تا هم فرصت شغلي براي جوانان ايجاد شود و هم مشكل كارگران حل شود .

5-جناب آقاي خليليان: به فرموده امام محور استقلال كشور كشاورزي است امروز متأسفانه در جامعه شاهد هستيم كه كشاورزان و دامداران ما كه در خط اصلي توليد و اشتغال مي باشند با مشكلات جدي مواجه هستند بالا رفتن قيمت كود شيميايي برخوردهاي سليقگي ادارات منابع طبيعي عدم نظارت دامپزشكي و نداشتن برنامه براي توليد محصول استراتژيك كشور مثل گندم و از بين رفتن دام مردم به دليل بيماري هاي مختلف عرق خستگي را به چهره كشاورزان و دامپروران ما باقي مي گذارد و چرا براي بيمه كشاورزي هيچ برنامه اي ارائه نمي شود ؟!

جناب آقاي بهمني رئيس محترم بانك مركزي آيا مي دانيد مردم براي دريافت يك وام 5تا 10 ميليون توماني بايستي چه مراحلي طي كند ؟ امروز ربا و سودهاي آنچناني براي وام هاي مردم خيلي از خانواده ها را با مشكل مواجه نموده است چرا براي بعضي تماس گرفته مي شود كه وام چند صد ميليوني شما حاضر است چرا براي وام هاي ميلياردي بعضي از صاحبان سرمايه اعتراض نمي شود اما براي افراد نيازمند جامعه كه نياز به وام 5 ميليون توماني دارند با مشكل مواجه شوند و موضوع اقتصاد ربوي كشور را با مشكل مواجه مي كند چرا علي رغم تأكيد مراجع تقليد و مقام معظم رهبري اقدامي در اين خصوص انجام نمي دهيد.

برگرفته از سایت رسمی محمد حسن آصفری

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.