امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تولید سالانه پتروشیمی شازند به بیش از یك میلیون و 600 هزار تن رسید

کد مطلب: 49228 | تاریخ ارسال: 11 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

جانشین مسوول واحد فروش شركت پتروشیمی شازند از تولید سالانه بیش از یك میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در این مجتمع خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘محمد طیبی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، عنوان كرد: سال گذشته حدود 40 درصد از محصولات صادر و مابقی در بازار داخلی مصرف عرضه شد.

وی اضافه كرد: بازارهای اصلی صادراتی این شركت چین، هند و تركیه است اما محصولات این شركت به امارات، روسیه، مصر، پاكستان و برخی كشورهای اروپایی نیز صادر می شود.

به گفته جانشین مسوول واحد فروش شركت پتروشیمی شازند، بخشی از محصولات پتروشیمی شازند در بورس عرضه می شود و بخشی نیز خارج از بورس به فروش می رسد.

طیبی، اتیلن و پروپیلن را از جمله محصولات پایه این پتروشیمی عنوان كرد و گفت: محصولات پلیمری این شركت شامل پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبك خطی، پلی پروپیلن، پلی بوتادین رابر است .

به گفته وی، دواتیل هگزانول، بوتانول ها، اسید استیك، وینیل استات، اكسید اتیلن، اتیلن گلیكول ها، تری اتیلن گلیكول و اتانول آمین ها از جمله محصولات شیمیایی شركت پتروشیمی شازند است.

وی با تاكید بر ضرورت صادرات بخشی از تولیدات این شركت، گفت: حجم بخشی از محصولات بالاتر از نیاز بازار داخلی است و باید صادر شود.

مجتمع پتروشیمی شازند یكی از طرح های زیربنایی كشور است كه در راستای سیاست های كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با هدف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

این طرح در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، فاز اول آن در سال 1372 در مدار تولید قرار گرفت؛ در ادامه كار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تكمیل و واحد اتوكسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.